Skip to content
Δευτέρα, 28 Απριλίου 2025

Τέμπη:Ερχεται στη Βουλή δικογραφια κατα Καραμανλή

Την ώρα που η κυβέρνηση επιχειρεί να αλλάξει την ατζέντα από την τραγωδία των Τεμπών σε θετικές ειδήσεις για τους πολίτες, μια νέα δικογραφία που αναμένεται να έρθει σήμερα ή το αργότερο ως την Τετάρτη στη Βουλή, επαναφέρει την υπόθεση στο προσκήνιο, φέρνοντας μάλιστα σε πρώτο πλάνο τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Κυβέρνηση και αντιπολίτευση αναμένουν τη δικογραφία του εισαγγελέα της Λάρισας, προκειμένου να λάβουν γνώση του κατηγορητηρίου κατά του πρώην υπουργού και ενδεχομένως και κατά του τότε υφυπουργού Μιχ. Καραγιάννη και του τότε Γ.Γ. του υπουργείου Γ Ξιφαρά και να κάνουν τις επόμενες κινήσεις τους.

Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, στη δικογραφία περιλαμβάνονται δύο σημειώματα που είχαν αποσταλεί στον τότε υπουργό Μεταφορών, με τα οποία εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο προειδοποιούσαν τον κ. Καραμανλή για τα κενά στα συστήματα ασφαλείας που είχαν προκαλέσει η ελλιπής συντήρηση του δικτύου και το μειωμένο προσωπικό.

Άπαντες προεξοφλούν ότι μόλις φτάσει στη βουλή η δικογραφία, θα υπάρξει πρόταση από κόμματα της αντιπολίτευσης για σύσταση προανακριτικής Επιτροπής. Δεν θα πρέπει να αποκλείεται, ωστόσο, το ενδεχόμενο να προλάβει την αντιπολίτευση και να ζητήσει τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής η κυβερνητική πλειοψηφία, προκειμένου, όπως λένε κυβερνητικά στελέχη, να στείλει άλλη μία φορά το μήνυμα ότι η κυβέρνηση θέλει να έρθουν όλα στο φως.

Είτε έτσι γίνει, είτε αλλιώς, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η κυβέρνηση φέρεται να επιθυμεί να ακολουθηθεί το ίδιο μοντέλο που υιοθετήθηκε και στην περίπτωση του υφυπουργού Χρ. Τριαντόπουλου: Να υπερψηφιστεί η σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, θα υπάρξουν δύο τρεις συνεδριάσεις και εν συνεχεία η υπόθεση ή οι υποθέσεις να σταλούν στη δικαιοσύνη και συγκεκριμένα στο δικαστικό συμβούλιο, όπως έγινε με τον πρώην υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ. Ο κ. Τριαντόπουλος, βέβαια, προφανώς σε συνεννόηση με το κυβερνητικό επιτελείο, το ζήτησε μόνος του.

Ο ίδιος ο κ. Καραμανλής δεν έχει αποσαφηνίσει ακόμα πώς προτίθεται να αντιδράσει. Συνάδελφοί του αλλά και κορυφαία κυβερνητικά στελέχη, ωστόσο, εκτιμούν ότι ο πρώην υπουργός θα είναι ο πρώτος που θα θέλει να πέσει φως στην υπόθεση και να έχει την ευκαιρία να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Και αυτό εκτιμά και το κυβερνητικό επιτελείο, το οποίο, πάντως, ούτε ή άλλως, εκπονεί τον δικό του σχεδιασμό.

Τον περασμένο Μάρτιο, πάντως, και συγκεκριμένα στις 27/03/2024 ο κ. Καραμανλής είχε δηλώσει από του βήματος της Βουλής ότι ο ίδιος είχε ζητήσει από το σώμα να καταθέσει αίτηση για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για να διαπιστώσει η βουλή αν και ποια βάση και ότι δεν κρύφτηκε και δεν θα κρυφτεί πίσω από καμία βουλευτική ασυλία.

O εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων

Σήμερα, εξάλλου, στο υπουργικό συμβούλιο που θα συνεδριάσει υπό τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης θα παρουσιάσει το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων. Δύο και πλέον χρόνια μετά τα Τέμπη, το στοίχημα της παράδοσης στους πολίτες ενός ασφαλούς και σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, παραμένει το δυσκολότερο και κρισιμότερο στοίχημα της κυβέρνησης.

Πολύ περισσότερο, όταν άπαντες αντιλαμβάνονται από το δικαστικό σκέλος της τραγωδίας των Τεμπών δεν πρόκειται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις κάλπες. Που σημαίνει ότι οι επόμενες εκλογές, ακόμα κι αν γίνουν στο τέλος της τετραετίας, όπως δεσμεύεται ο πρωθυπουργός, θα διεξαχθούν με εν εξελίξει τόσο την κύρια δίκη για τα αίτια της τραγωδίας όσο και τους πολιτικούς που εμπλέκονται στην υπόθεση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο νέο νομοσχέδιο θα προβλέπονται μεταξύ άλλων, η ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας της κυκλοφορίας στο δίκτυο, η τοποθέτηση πομποδέκτη σε όλα τρένα, ώστε να φαίνεται το στίγμα του σε πραγματικό χρόνο, η επαναφορά του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, που έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια αλλά και η ύπαρξη δύο μηχανοδηγών σε κάθε δρομολόγιο με τοποθέτηση κάμερας μέσα στην καμπίνα του μηχανοδηγού.

Ο βαθμός δυσκολίας του συγκεκριμένου project είναι μεγάλος. Γι αυτό και θα υλοποιηθεί σε στάδια. Το Μέγαρο Μαξίμου, πάντως, ευελπιστεί ότι έως και τις εκλογές του 2027, θα έχει παραδοθεί πλήρως λειτουργική και ασφαλής στους πολίτες, η νέα γραμμή από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, με καινούργια τρένα.

Επίσης, το σχέδιο προβλέπει ένα πολυετές επενδυτικό πρόγραμμα αλλά μια σύμβαση απόδοσης μεταξύ των σιδηροδρόμων και του ελληνικού Δημοσίου, ενώ ο οργανισμός «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος» αναμένεται να οργανωθεί ως η εταιρεία-ομπρέλα που θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και τη ΓΑΙΟΣΕ.

Έως τα τέλη της 2025, εξάλλου, προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΟΣΕ, ενώ σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με την Hellenic Train, η οποία ανήκει στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane, το Μαξίμου έχει ήδη στείλει το μήνυμα προς την ιταλική κυβέρνηση ότι θα πρέπει να αυξηθούν οι επενδύσεις στην Hellenic Train και πως απαιτείται να ενισχύσει τη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης με τουλάχιστον δύο νέα, σύγχρονα τρένα έως το 2027.

Συγγενείς θυμάτων των Τεμπών τονίζουν ότι είναι αρκετά σημαντικό το πώς κινείται η υπόθεση, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να ανοίξει η βεντάλια των ποινικών ευθυνών, ειδικά για τους γενικούς γραμματείς και τους συναρμόδιους υπουργούς.

Από εκεί και πέρα, αξίζει να επισημανθεί ότι ο εφέτης ανακριτής απέρριψε και τη δεύτερη αίτηση εκταφής που κατέθεσε ο Παύλος Ασλανίδης για τον γιο του Δημήτρη, που σκοτώθηκε στα Τέμπη. Αυτή η απόφαση φέρεται να σχετίζεται με τα βίντεο της Interstar για την εμπορική αμαξοστοιχία, τα οποία σύμφωνα με τη ΔΕΕ είναι γνήσια και δεν προκύπτει παράνομο ή άλλο φ

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή