Παραιτήθηκε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μετά τη δολοφονία του Αντώνη Καρυώτη στον καταπέλτη του Blue Horizon

Σχεδόν μια εβδομάδα μετά το έγκλημα στον Πειραιά, όπου μέλη του πληρώματος του Blue Horizon έσπρωξαν στη θάλασσα τον 36χρονο Αντώνη Καριώτη, ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπέβαλε την παραίτησή του.

Νέος υπουργός Ναυτιλίας ο Χρήστος Στυλιανίδης.

Αναλυτικά η δήλωσή του

«Η δολοφονία του Αντώνη Καργιώτη από μέλη του πληρώματος στο Blue Horizon μας έχει συγκλονίσει όλους. Κανείς δεν μπορεί να διανοηθεί ότι Έλληνες ναυτικοί παραβιάζοντας τους πανάρχαιους κανόνες για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα έσπρωξαν και εγκατέλειψαν έναν άτυχο νέο στα θολά νερά του λιμανιού του Πειραιά.

Μίλησα με την οικογένεια του Αντώνη και τους μετέφερα την συμπαράστασή μας στον πόνο τους. Τους υποσχέθηκα ότι ο Αντώνης δεν θα ξεχαστεί και ότι θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να τιμήσω την μνήμη του αποδίδοντας δικαιοσύνη στο μέτρο που μου αναλογεί.

Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης παρέπεμψα τα υπεύθυνα στελέχη του Λιμενικού Σώματος στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο ολοκληρώνοντας τις από το νόμο αρμοδιότητες που έχω για τον καταλογισμό πειθαρχικών ευθυνών σε αυτούς που φταίνε. Ελπίζω και η Ελληνική Δικαιοσύνη σύντομα να οδηγήσει τους πραγματικούς αυτουργούς στο εδώλιο, όπως τους αρμόζει.

Τις τελευταίες μέρες όμως γίνομαι και στόχος μιας επίθεσης που αποκτά όλο και πιο πολύ τοξικά χαρακτηριστικά.

Μια δήλωσή μου που εύκολα παρερμηνεύτηκε, προκάλεσε αγανάκτηση. Ζήτησα άμεσα ειλικρινή συγγνώμη.

Σε καμία περίπτωση δεν εξίσωσα τον θύμα με τους θύτες.

Σε καμία περίπτωση δεν ξέπλυνα τις ευθύνες που έχει η πλοιοκτήτρια εταιρεία, τις οποίες ακόμα αρνείται να αναλάβει.

Στην πολιτική βρίσκομαι όλα αυτά τα χρόνια γιατί έχω μέσα μου βαθιά το αίσθημα της προσφοράς στην κοινωνία και την πατρίδα.

Υπηρετώ τη δημόσια ζωή με αρχές και αξίες.

Έχω μάθει να αναλαμβάνω τις ευθύνες μου και να μη κρύβομαι στα δύσκολα.

Μπορεί για κάποιους να είμαι ένα καλός πολιτικός, για κάποιους άλλους όχι. Αλλά δεν δέχομαι να με πετροβολούν ως άνθρωπο.

Η πολιτική μου διαδρομή και η προσωπική μου αξιοπρέπεια επιβάλλουν να μην παραμείνω στη θέση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Γι’ αυτό και υπέβαλα στον Πρωθυπουργό την παραίτησή μου.

Τον ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη του».

 

Blue Horizon: Προφυλακίστηκαν πλοίαρχος και ύπαρχος για τον πνιγμό του 36χρονου Αντώνη

Την προφυλάκιση του πλοίαρχου (καπετάνιος) και του ύπαρχου του Blue Horizon για το θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καρυώτη στο λιμάνι του Πειραιά, αποφάσισαν τα ξημερώματα της Δευτέρας (11/09) ανακρίτρια και εισαγγελέας μετά από τις πολύωρες απολογίες των συνολικά τεσσάρων συλληφθέντων.

Ανακριτής και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου και αφέθηκαν ελεύθεροι. Έτσι την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο.

Ο υποπλοίαρχος νοσηλεύεται με ισχαιμικό επεισόδιο στο νοσοκομείο και μετέβη εκεί η ανακρίτρια προκειμένου να απολογηθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στον πλοίαρχο (καπετάνιος) που κατηγορείτο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση.

Ο ίδιος στην κατάθεσή του φέρεται να υποστηρίζει ότι έπραξε τα δέοντα σύμφωνα τους κανονισμούς όταν ενημερώθηκε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημέρωσε το λιμενικό.

Τι ισχυρίζεται ο καπετάνιος

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο απολογητικό υπόμνημα που παρέδωσε στην ανακρίτρια, ο πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι: «Ζήτησα άδεια απόπλου την οποία έλαβα 21:12. Στις 21:13 ενημερώθηκα ότι το πλοίο είχε αποδεθεί. Επικοινώνησα εκ νέου με τον ύπαρχο που βρισκόταν στον καταπέλτη και μου είπε όλα έχουν καλώς. Στις 21.14 ο ύπαρχος φώναζε έντονα καπτεν, καπτεν. Κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει, κοίταξα στην οθόνη και είδα ίσα ίσα έναν άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα. Ακαριαία έδωσα εντολή να μειώσει το πλοίο ταχύτητα και να ενημερωθεί το Α’ λιμενικό τμήμα. Δεν ήξερα τι είχε συμβεί. Φώναζα τι έχει γίνει ρε παιδιά; Δεν έκανα κράτει μηχανές διότι το πλοίο θα έμενε ακυβέρνητο με κίνδυνο ζωής πληρώματος και επιβατών και κίνδυνο σύνθλιψης του ανθρώπου που έχει βρεθεί στη θάλασσα».

Τι ισχυρίζεται ο ύπαρχος

Από την πλευρά του, ο ύπαρχος στην κατάθεσή του, φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. «Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Κι εγώ κινδύνεψα να πέσω δύο φορές. Toν έσπρωξα δύο φορές μια από την δεξιά και μια μετά στο κέντρο όταν ο ίδιος κάνει κυκλωτική κίνηση. Την τρίτη φορά είχα παρατεταμένα τα χέρια μου για να μην περάσει. Την πρώτη φορά φοβήθηκα, την δεύτερη ήθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο. Μόλις έπεσε στο νερό φωνάζω Captain, Άνθρωπος στη θάλασσα. Αυτό προκύπτει από το μαύρο κουτί και το ημερολόγιο του πλοίου. Γύρισα αμέσως προς τα πίσω για να πάρω σωστικό μέσο αλλά ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση».

Το κατηγορητήριο για τον ύπαρχο:

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το κατηγορητήριο για τον ύπαρχο αναφέρει:

«Αφού απομάκρυνες το τελευταίο σκοινί πρόσδεσης του πλοίου από τον κάβο της προβλήτας, προκειμένου το πλοίο να αναχωρήσει και επέστρεψες στη ράμπα επιβίβασης οχημάτων ( καταπέλτης ) ενόσω ακόμη αυτή δεν είχε ανελκυστει αλλά εφαπτόταν στην προβλήτα του λιμένος, όταν αντελήφθης ότι ο Αντώνης Καριώτης ανέβηκε τρέχοντας στην ράμπα επιβίβασης οχημάτων με σκοπό να επιβιβαστεί στο πλοίο και ενώ ο τελευταίος επανερχόταν επανειλημμένως σε μια διαρκή προσπάθεια του να επιβιβαστεί, εσύ επέμεινες συνεχίζοντας τις επανειλημμένες ωθήσεις σου σπρώχνοντας και τραβώντας τον με τα χέρια σου προς την προβλήτα, φωνάζοντας του “έξω ρε”, μολονότι στο μεταξύ είχαν τεθεί σε λειτουργία οι μηχανές του πλοίου και αυτό είχε ήδη αρχίσει να απομακρύνεται από την προβλήτα, με αποτέλεσμα ο 36χρονος υφιστάμενος την ως άνω σωματική βία από εσένα, να πέσει στο κενό που δημιουργήθηκε εκ της κίνησης του πλοίου μεταξύ της προβλήτας και του καταπέλτη, ο οποίος δεν είχε ακόμη ανελκυθει και ασφαλιστεί και να βρεθεί στην θάλασσα, στο σημείο που αναδεύονταν τα ύδατα έμπροσθεν των μηχανών των πλοίων ( στην πρύμνη ).

Επιπροσθέτως, αμέσως μετά την πτώση του άτυχου άνδρα στη θάλασσα και ενώ τον παρατηρούσες καθώς εκείνος αναδευόταν εντός των υδάτων κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας συνεπεια της κίνησης των μηχανών του πλοίου, ήτοι ευρίσκετο σε κατάσταση που αδυνατούσε να επιπλεύσει κολυμπώντας, έδωσες την έγκριση για άμεση αναχώρηση φωνάζοντας στο φορητό VHF που κρατούσες την φράση ” φεύγουμε φεύγουμε “, με αποτέλεσμα να μην δρομολογηθούν όλες οι ενδεδειγμένες προβλεπόμενες ενέργειες. ( Παύση μηχανών, ρίψη σωσιβιου, χρήση σωσιβιας λέμβου κλπ ). Συνέπεια της ως άνω συμπεριφοράς σου, ήταν να επέλθει εντός ολίγων λεπτών από την πτώση στην θάλασσα, ο θάνατος του 36χρονου εκ πνιγμού, από εισρόφηση θαλασσίου ύδατος, αποτέλεσμα που προέβλεψες και αποδέχτηκες ως ενδεχόμενο να επέλθει».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή