Skip to content
Σάββατο, 26 Απριλίου 2025

Κωνσταντίνος Κυρανάκης: «Θα υπάρχει σύστημα GPS στα τρένα ως δικλείδα ασφάλειας» – Καυστική απάντηση από τους μηχανοδηγούς (ΒΙΝΤΕΟ)

Μετά τον σάλο με την αποκάλυψη ότι η Hellenic Train ζήτησε να καταργηθεί ο δεύτερος μηχανοδηγός από την καμπίνα των τρένων, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναγκάστηκε να πει ότι το σχέδιο δεν θα προχωρήσει.

«Δεν θα καταργηθεί ο δεύτερος μηχανοδηγός και θα υπάρχει κάμερα μέσα στις καμπίνες» είπε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μιλώντας στο Action 24.

Την ίδια στιγμή εξήγγειλε ότι θα υπάρχει σύστημα GPS στα τρένα, δήθεν ως δικλείδα ασφάλειας. «Αν σε γραμμή πηγαίνεις πολύ πάνω από το όριο ταχύτητας, θα διαπιστώνεται με το νέο σύστημα γεωεντοπισμού σε πραγματικό χρόνο και όχι από το μαύρο κουτί του τρένου» είπε μεταξύ άλλων, για να λάβει την καυστική απάντηση των μηχανοδηγών.

«Αν υπάρχει έστω και μια χώρα στην Ευρώπη που αποδέχεται το…. GPS ως δικλείδα ασφαλείας στις σιδηροδρομικές μεταφορές, θα παρακαλούσαμε τον κ. Κυρανάκη να μας την κατονομάσει και να ενημερώσει και το επιβατικό κοινό για αυτήν» σημειώνει με νόημα η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Παράλληλα καταγγέλλει τον υπουργό για «σενάρια επιστημονικής φαντασίας για την μεταφορά παράνομων υλικών στις καμπίνες μηχανοδήγησης, ρίχνοντας λάσπη στους μηχανοδηγούς, προκειμένου να συνεχίζεται ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης από τα πραγματικά αίτια του εγκλήματος των Τεμπών».

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης υπογραμμίζει ότι έχει ζητήσει συνάντηση με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη «για να τον ενημερώσει για τις αλήθειες και την πραγματική κατάσταση του ελληνικού Σιδηροδρόμου καθώς δεν χρειάζεται άλλη επικοινωνία, παρά μόνο ουσία».

Αναλυτικά η ανακοίνωση από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης

«Το Σωματείο μας κρίνει ως θετική την δημόσια τοποθέτηση του κ. Κυρανάκη, που απορρίπτει την πρόταση της Hellenic Train και όπως αυτή κατατέθηκε στο Υπουργείο Μεταφορών για την αφαίρεση του 2ου Μηχανοδηγού από τα τρένα.

Αναφορικά με τις τοποθετήσεις του για τις παραβάσεις ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό ότι ήδη και από το 2024 στην Hellenic Train εφαρμόζεται σύστημα παρακολούθησης των Μηχανοδηγών. Οι μηχανοδηγοί ποτέ δεν αρνήθηκαν την αξιολόγηση από ένα δίκαιο σύστημα ελέγχου. Αυτό όμως που δεν μπορούμε να καταλάβουμε είναι γιατί δεν έγινε αποδεκτή η πρόταση που είχε κατατεθεί στον ΟΣΕ για μηνιαίο δειγματοληπτικό έλεγχο των συνομιλιών, προκειμένου να ελέγχεται η ορθή τήρηση του Κανονισμού. Προτείνουμε στον κ. Κυρανάκη να ρωτήσει τον κ. Τερεζάκη για το θέμα, δεν μπορεί, κάτι θα γνωρίζει ο «μεταβατικός» Δ/νων Σύμβουλος του ΟΣΕ.

Αναφορικά με την παντελώς άστοχη δήλωση του κ. Κυρανάκη γύρω από «πράγματα που μπορεί να μεταφέρονται στις καμπίνες μηχανοδήγησης ή την πραγματική ύπαρξη 2ου Μηχανοδηγού σε αυτές» και τις κάμερες που προτίθεται να τοποθετήσει, δηλώνουμε τα εξής.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών δεν μπορεί να επαναφέρει σενάρια επιστημονικής φαντασίας για την μεταφορά παράνομων υλικών στις καμπίνες μηχανοδήγησης, ρίχνοντας λάσπη στους μηχανοδηγούς, προκειμένου να συνεχίζεται ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης από τα πραγματικά αίτια του εγκλήματος των Τεμπών.

Είναι γνωστό και πανθομολογούμενο ότι το έγκλημα στα Τέμπη θα είχε αποφευχθεί αν λειτουργούσαν στοιχειωδώς τα συστήματα ασφαλείας στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Η σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση και το ΕΤCS.

Στην ολοκλήρωση αυτών των έργων πρέπει να προχωρήσει άμεσα το Υπουργείο Μεταφορών και όχι σε επικοινωνιακές εξαγγελίες για συστήματα GPS που…θα εντοπίζουν τα τρένα και δήθεν αποτελούν δικλείδα ασφαλείας. Αν υπάρχει έστω και μια χώρα στην Ευρώπη που αποδέχεται το…. GPS ως δικλείδα ασφαλείας στις σιδηροδρομικές μεταφορές, θα παρακαλούσαμε τον κ, Κυρανάκη να μας την κατονομάσει και να ενημερώσει και το επιβατικό κοινό για αυτήν.

Σε σχέση με την αναφορά του κ. Κυρανάκη για τον ρόλο του Προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας σε συμβάν που είχε προηγηθεί στην περιοχή της Λάρισας την ημέρα των Τεμπών, είμαστε υποχρεωμένοι να τον ενημερώσουμε ότι έχει λάθος πληροφόρηση.

Ο μηχανοδηγός της Προαστιακής Αμαξοστοιχίας εντόπισε την λάθος διευθέτηση των αλλαγών και καθώς αν συνέχιζε θα εκτροχιαζόταν ο συρμός, σταμάτησε. Στην συνέχεια ο αδικοχαμένος συνάδελφος μας από το προσωπικό κίνησης που βρισκόταν στον πίσω θάλαμο μηχανοδήγησης ζήτησε να πληροφορηθεί –ορθά- τον λόγο της οπισθοπορείας μέσω Ραδιοτηλεφώνου για να τον καταγράψει στο Φύλλο Πορείας. Ευτυχώς από τις συνομιλίες αυτές υπάρχει ΚΑΙ οπτικό υλικό, το οποίο θα έπρεπε να είχε δει ο κ. Κυρανάκης πριν τοποθετηθεί δημόσια για ένα θέμα που προφανώς δεν γνωρίζει.

Στην ίδια περιοχή το 2008 είχε συμβεί μεγάλο ατύχημα με εκτροχιασμό επιβατικής αμαξοστοιχίας στην είσοδο του σταθμού Λάρισας. Και τότε υπήρχε και προϊστάμενος στην Αμαξοστοιχία και υποδείγματα είχαν επιδοθεί σε αυτήν για την πορεία της.

Αυτό που δεν λειτουργούσε – ΚΑΙ ΤΟΤΕ- ήταν η σηματοδότηση η τηλεδιοίκηση και το ETCS με αποτέλεσμα η επιβατική αμαξοστοιχία IC74 να εισέλθει σε παρακαμπτήριο γραμμή και ενώ είχε λάβει και ΓΡΑΠΤΕΣ εντολές για την διέλευση της από την ευθεία…. Από θαύμα τότε δεν θρηνήσαμε θύματα. Αρκεί κάποιος να ψάξει το φωτογραφικό υλικό από το συμβάν και θα καταλάβει τι εννοούμε.

Τα παθήματα, δεν έγιναν ΠΟΤΕ μαθήματα για την Ελληνική Πολιτεία.

Το Σωματείο μας έχει ζητήσει συνάντηση με τον κ. Κυρανάκη για να τον ενημερώσει για τις ΑΛΗΘΕΙΕΣ και την πραγματική κατάσταση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου καθώς δεν χρειάζεται άλλη επικοινωνία, παρά μόνο ΟΥΣΙΑ.

Και ΟΥΣΙΑ είναι η τάχιστη αποπεράτωση των έργων στην σιδηροδρομική υποδομή. 2 χρόνια μετά τα Τέμπη, η σημερινή κατάσταση δεν τιμά κανένα».

 

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή