Skip to content
Παρασκευή, 25 Απριλίου 2025

Στα ύψη οι τιμές στα καύσιμα: Στα 2,7 ευρώ η αμόλυβδη – Τι θα γίνει με το Fuel Pass 2

Οι τιμές των καυσίμων συνεχίζουν να παίρνουν φωτιά, ενώ προς το παρόν δεν φαίνονται στον ορίζοντα σημάδια αποκλιμάκωσης. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση ετοιμάζεται όπως όλα δείχνουν για την επέκταση του fuel pass ως μέτρο ελάφρυνσης για τους οδηγούς που βλέπουν τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο να έχουν μετατραπεί σε… πολυτέλεια.

Η μέση τιμή της βενζίνης σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης έχει διαμορφωθεί πανελλαδικά στα 2,367 ευρώ το λίτρο οδεύοντας ολοταχώς προς τα 2,5 ευρώ λίτρο στη Αττική. Ωστόσο, ήδη σε νησιωτικές περιοχές η τιμή έχει ξεπεράσει προ πολλού και αυτό το «φράγμα». Ενδεικτικά σε Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιόνιο και Κρήτη ενώ η μέση τιμή διαμορφώνεται κοντά στα 2,5 ευρώ το λίτρο, οι οδηγοί σε αρκετά πρατήρια αγοράζουν τη βενζίνη πάνω από το 2,7 ευρώ το λίτρο.

Διεθνείς αναλυτές προβλέπουν πως οι τιμές ενέργειας θα παραμείνουν υψηλές και τους επόμενους μήνες ενώ και η Moody΄s εκτιμά ότι οι τιμές του φυσικού αερίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα παραμείνουν υψηλές τουλάχιστον για τα επόμενα 3 έως 5 χρόνια με το βασικό της σενάριο της να είναι πως οι τιμές του πετρελαίου θα υποχωρήσουν το 2023.

Η εικόνα στην ελληνική αγορά των καυσίμων δημιουργεί έντονη ανησυχία στους καταναλωτές ενόψει μάλιστα των καλοκαιρινών διακοπών αλλά και προβληματισμό στους επαγγελματίες που ζητούν μέτρα όπως μείωση του ειδικού φόρου ή του ΦΠΑ στα καύσιμα, ως μόνη λύση συγκρατηθούν οι τιμές.

Διαβάστε επίσης: Fuel Pass: Μέχρι την Παρασκευή, 10 Ιουνίου, οι αιτήσεις – Προ των πυλών η δεύτερη επιδότηση

Τι θα γίνει με το Fuel Pass 2

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, τάχθηκε την περασμένη Κυριακή υπέρ του Fuel Pass και έδειξε το υπουργείο Οικονομικών όσον αφορά σε νεότερες ανακοινώσεις σχετικά με τις τιμές των καυσίμων και την ακρίβεια. Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Αδωνις Γεωργιάδης ανέφερε για τις τιμές στα καύσιμα και την οικονομική υποστήριξη των πολιτών: «Προφανώς, στο μέτρο που επιτρέπει ο δημοσιονομικός χώρος, η κυβέρνηση θα είναι από πάνω. Η βούλησή μας είναι κάθε φορά που θα έχουμε ένα περίσσευμα – ας το πούμε έτσι – αυτό να επιστρέφει στον κόσμο εκεί που πονάει περισσότερο, όπως στα καύσιμα».

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό που εξετάζεται είναι αλλαγή στο τρόπο επιδότησης καυσίμων (Fuel Pass 2) ώστε αυτή να γίνεται στην αντλία όπως συμβαίνει στο πετρέλαιο κίνησης ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και το ενδεχόμενο ειδικών παρεμβάσεων στα νησιά με διεύρυνση του μεταφορικού ισοδύναμου. Η βασική διαφορά με το Fuel Pass είναι ότι στην επιδότηση θα συμπεριληφθεί και η αμόλυβδη, με την επιδότηση να φτάνει έως και τα 30 λεπτά του ευρώ.

Ένα από τα σενάρια που, επίσης, εξετάζονται είναι να υπάρξει μεγαλύτερη στόχευση στα πιο αδύναμα οικονομικά νοικοκυριά μολονότι αυτό θα απαιτήσει αναπροσαρμογή της υφιστάμενης πλατφόρμας ηλεκτρονικών αιτήσεων για την επιδότηση καυσίμων στοιχείο που ενδεχομένως να λειτουργήσει αποτρεπτικά για μια τέτοια λύση.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή