Skip to content
Παρασκευή, 25 Απριλίου 2025

Έλληνες καταναλωτές: Αγορές online και πληρωμές με κάρτα – Μετρητά τέλος για 7 στους 10

Το 70% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιούν κάρτα και ψηφιακά πορτοφόλια στις καθημερινές τους συναλλαγές, όπως «αποκαλύπτει» η έρευνα που διεξήγαγε το ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ για λογαριασμό της Visa.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες πληρώνουν με κάρτα, η οποία φαίνεται πως έχει αποκτήσει συστηματικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Σχετικά με τη χρήση της κάρτας, το φύλο δεν φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης, ενώ αντιθέτως τα ηλικιακά γκρουπ εμφανίζουν σημαντικές διαφορές.

Επιπλέον, οι ψηφιακές πληρωμές φαίνονται ενσωματωμένες απόλυτα στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων καταναλωτών καθώς σχεδόν 1 στους 2 (46%) επιλέγει να έχει μαζί του τόσο μετρητά όσο και κάρτες κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι.

Μάλιστα, ένα αξιοσημείωτο ποσοστό στηρίζεται αποκλειστικά στις κάρτες (24%), ξεπερνώντας όσους επιλέγουν αποκλειστικά μετρητά (18%), την ώρα που το (χαμηλότερο) 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι ως το κύριο μέσο πληρωμής.

Επιπλέον στοιχεία από την έρευνα αποκαλύπτουν πως 1 στους 4 πραγματοποιεί αγορές μέσω των social media σποραδικά, κάτι που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες υιοθετούν τις νέες τάσεις.

Όσον αφορά τις ψηφιακές πληρωμές, αυτές γίνονται κυρίως σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, πρατήρια καυσίμων, παρόχους τηλεπικοινωνιών και εστίαση.

Μείωση στη χρήση μετρητών

Όπως συμπεραίνεται με βάση την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές τείνουν να χρησιμοποιούν πλέον λιγότερο τα μετρητά, παρά το ότι αποτελούσαν την κύρια μέθοδο πληρωμής μέχρι και πριν την πανδημία.

Πλέον, αυτό έχει αλλάξει σημαντικά, καθώς το 48% πλήρωνε με μετρητά «πολύ» και «πάρα πολύ» πριν την πανδημία, με το ποσοστό αυτό πλέον να ανέρχεται σε 30%.

Ο βασικός λόγος της πληρωμής με μετρητά – σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα – είναι η χαμηλή αξία της συναλλαγής, τουλάχιστον για τους 4 στους 10. Οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι διστάζουν να πληρώσουν μικρά ποσά με κάρτα, καθώς αυτό τους κάνει «να αισθάνονται άβολα».

Σε σχέση με τα ψηφιακά πορτοφόλια το 23% φαίνεται να τα χρησιμοποιεί «σε κάποιο βαθμό» όταν πραγματοποιεί συναλλαγές, είτε σε φυσικά καταστήματα είτε online.

Το εύρος της χρήσης των ψηφιακών πορτοφολιών διαφέρει ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα:

  • Οι ηλικίες 18 – 34, χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 33%
  • Οι ηλικίες 35 – 54 ακολουθούν με 25%
  • Οι ηλικίες 55+ χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 13%.

Παρότι ένα ποσοστό 29% το οποίο δήλωσε πως τα μετρητά θα είναι πάντα η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής για τους Έλληνες, ένα 47% παρουσιάζεται ανοιχτό σε νέες λύσεις, εφόσον απλοποιούν την εμπειρία πληρωμής, ενώ το 37% υποστηρίζει πως υπάρχει ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης στις ψηφιακές πληρωμές.

Επίσης, σχεδόν 1 στους 4 (24%) πιστεύει ότι οι Έλληνες έχουν γρήγορα και σε μεγάλο βαθμό αγκαλιάσει τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ ένα 5% θα ήθελε να μάθει τον αντίκτυπο των αγορών του στο περιβάλλον.

Τι ισχύει με τις online αγορές

Όσον αφορά το online shopping, το 43%, πραγματοποιεί αγορές από το διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά τον μήνα, ενώ μεταξύ όσων βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 18-34, το 57% ψωνίζει online τουλάχιστον μια φορά τον μήνα, και ακολουθούν οι 35 – 53 με ποσοστό 51% και οι 55+ με ποσοστό 26% αντίστοιχα.

Η πληρωμή με κάρτα αποτελεί την προτιμώμενη μέθοδο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και καταλαμβάνει το 71% του συνόλου των πληρωμών.

Πιο αναλυτικά, το 42% επιλέγει την πληρωμή με κάρτα κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας και το 21% επιλέγει πληρωμή με κάρτα κατά την παράδοση.

Ψηφιακά πορτοφόλια και άλλοι μέθοδοι πληρωμής αγγίζουν το 8%, ενώ η αντικαταβολή με μετρητά επιλέγεται από το 25%, την ώρα που οι τραπεζικές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν ένα χαμηλό ποσοστό του 3%.

Όσον αφορά την αποθήκευση των στοιχείων της κάρτας στο διαδίκτυο, πρόκειται για μία πρακτική που αφορά τους 3 στους 10 καταναλωτές. Το 33% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους online, με το ποσοστό να πέφτει στο 25% στα άτομα ηλικίας 35-54 ετών.

Σε σχέση με τις αγορές που γίνονται μέσω των social media, 20% των ατόμων ηλικίας 18-34 ετών πραγματοποιούν αγορές κάθε μήνα. Όσοι ανήκουν στο γκρουπ 35-45 ετών, αγοράζουν σε μηνιαία βάση από τα social media σε ένα ποσοστό 13% ενώ το ίδιο ισχύει για 5% των ατόμων άνω των 55 ετών.

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή