Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό του χαμένου υποβρυχίου, με ολόκληρη την υφήλιο να παρακολουθεί με αγωνία τις προσπάθειες διάσωσης των αγνοουμένων. Όσο περνούν οι ώρες τόσο μειώνονται οι πιθανότητες για τους άτυχους επιβαίνοντες.
Τα ερευνητικά πλοία φαίνεται να αναζητούν μια σταγόνα στον ωκεανό, ενώ σε έκτακτη ενημέρωσή της η αμερικανική ακτοφυλακή τόνισε ότι το υποβρύχιο διαθέτει πλέον οξυγόνο για να μπορεί να μείνει κάτω από τη θάλασσα για 40-41 ώρες.
Παράλληλα, όπως έκανε γνωστό η αμερικανική ακτοφυλακή, 1 ώρα και 45 λεπτά μετά την επείγουσα κλήση εξαφάνισης, συντόνισε τις προσπάθειες αναζήτησης. Τόνισε, επίσης, ότι έχουν ερευνήσει μια περιοχή 76.000 εκατοντάδων τετραγωνικών μιλίων, η οποία είναι μεγαλύτερη από την πολιτεία του Κονέκτικατ.
Ο εκπρόσωπος της αμερικανικής ακτοφυλακής δήλωσε ότι έχει ξεκινήσει κατάδυση με τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV) στην τελευταία γνωστή τοποθεσία του υποβρυχίου.
«Η αναζήτηση είναι πολύπλοκη για διάφορους λόγους» συνέχισε, υπογραμμίζοντας τα εξής: «Το υποβρύχιο είναι 900 μίλια ανατολικά και 400 μίλια νότια από την περιοχή St John’s».
«Εάν εντοπιστεί το υποβρύχιο, θα εξετάσουμε την καλύτερη δυνατή πορεία για την ανέλκυσή του» συμπλήρωσε ο εκπρόσωπος της αμερικανικής ακτοφυλακής.
Εν τω μεταξύ, πληροφορίες για τους αγνοούμενους, το εσωτερικό του υποβρυχίου όπως και φωτογραφίες προτού εκείνο χαθεί στα νερά του Ατλαντικού Ωκεανού, βλέπουν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ώρες.
Με μήκος 6,7 μέτρων και βάρος 10 τόνων, το υποβρύχιο σκάφος διαθέτει κάμερες, φώτα και σαρωτές ενώ χρησιμοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία Starlink του Έλον Μασκ για την επικοινωνία του. Χρειαζόταν περίπου δύο ώρες για να καταδυθεί 3.800 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του Ατλαντικού, όπου βρισκόταν το ιστορικό ναυάγιο.
Τη στιγμή που ερευνητικά πλοία της αμερικανκής ακτοφυλακής συνεχίζουν τις έρευνες, στοιχεία για το υποβρύχιο δίνει ο δημοσιογράφος του CBS Ντέιβιντ Πογκ, καθώς με αυτό ταξίδεψε πέρσι στα συντρίμμια του ναυαγίου του Τιτανικού.
Εικονίζεται να μιλά, σε βίντεο του 2022 στο BBC, από το εσωτερικό του υποβρυχίου. Είχε δηλώσει ότι, όταν το συνοδευτικό πλοίο βρίσκεται ακριβώς πάνω από το υποβρύχιο, είναι δυνατή η αποστολή μηνυμάτων.