Κυριακή, 20 Απριλίου 2025
ΑΘΗΝΑ ΚΑΙΡΟΣ

Πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη: Δύο χρόνια μετά την τραγωδία διαπιστώνονται 17 κενά στην ασφάλεια των τρένων

Οι 17 συστάσεις για ασφαλή τρένα που κάνει το πόρισμα καταδεικνύουν τα κενά και τις ελλείψεις που καλούνται να καλύψουν από δω και πέρα οι συγκοινωνιακοί φορείς σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Μοιραστείτε το

Δύο χρόνια συμπληρώνονται από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη με 57 νεκρούς και στο πόρισμα που δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 27/2 αναφέρονται 17 κενά ασφαλείας.

Ειδικότερα, από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ γίνονται οι εξής συστάσεις πολλές από τις οποίες υπερβαίνουν τις αρμοδιότητες και τις εξουσίες των μεμονωμένων οργανισμών και επομένως δεν μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης:

1. Το υπουργείο να βελτιώσει την εφαρμογή του υφιστάμενου σχεδίου δράσης για την ασφάλεια στον Σιδηρόδρομο.

2. Το σχέδιο δράσης θα επιτρέψει στους αρμόδιους σιδηροδρομικούς φορείς να αποκτήσουν όλα τα απαραίτητα ανθρώπινα, οικονομικά και οργανωτικά μέσα ώστε να αναπτυχθεί και να διατηρηθεί ένα βιώσιμο και ασφαλές σύστημα Σιδηροδρόμου.

3. Ο ΟΣΕ πρέπει να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με την πραγματικότητα της λειτουργίας του τρέχοντος σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα και να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο ελέγχει αυτούς τους κινδύνους.

4. Ο ΟΣΕ πρέπει να βελτιστοποιήσει την απόδοση και την αξιοπιστία των στοιχείων της υποδομής και να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασφάλειας που συνδέονται με αυτά, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους.

5. Ο ΟΣΕ καλείται να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού που εκτελεί καθήκοντα που σχετίζονται με την ασφάλεια και να εξασφαλίζει την διατήρησή τους. Αυτό περιλαμβάνει το σύνολο των ικανοτήτων που σχετίζονται με μη-τεχνικές δεξιότητες, αλλά και σχετικά με τη σωματική και ψυχολογική ικανότητα, όχι μόνο κατά την πρόσληψη νέου προσωπικού αλλά και κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σταδιοδρομίας του.

6. Ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης της απόδοσης, ώστε ο ΟΣΕ να αντιλαμβάνεται τυχόν επιδείνωση της εκτέλεσης εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια από τους σταθμάρχες ή άλλο προσωπικό που εκτελεί καθήκοντα κρίσιμα για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο.

7. Η τραγωδία στα Τέμπη πρέπει να γίνει οδηγός για τον ΟΣΕ. Έτσι, θα εφαρμοστούν μέτρα διαρθρωτικής βελτίωσης που μπορούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον, το οποίο θα υποστηρίζει το έργο του επιχειρησιακού προσωπικού.

8. Ο ΟΣΕ θα πρέπει να μεγιστοποιήσει τη διαθεσιμότητα καταγεγραμμένων δεδομένων (σ.σ. βίντεο, κάμερες) που θα μπορούν να βοηθήσουν στην ανάλυση ατυχημάτων και συμβάντων. Γι’ αυτό καλείται να εξετάσει τη δυνατότητα χρήσης αυτών των τεχνολογιών για τη συνεχή παρακολούθηση των επιδόσεων ασφαλείας.

9. Στην Hellenic Train συνιστάται να ενισχύσει το σύστημα διαχείρισης των ικανοτήτων της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί (και το λοιπό προσωπικό, όποτε χρειάζεται) που εκτελούν εργασίες σχετικές με την ασφάλεια, είναι ανάλογα προετοιμασμένοι, ότι η ικανότητά τους αξιολογείται και διατηρείται τακτικά και ότι τα καθήκοντά τους εκτελούνται αναλόγως.

10. Η Hellenic Train θα πρέπει να αναπτύξει ένα σύστημα αξιολόγησης των μηχανοδηγών, προκειμένου να γίνεται άμεσα αντιληπτή οποιαδήποτε επιδείνωση στην εκτέλεση των εργασιών τους που σχετίζονται με την ασφάλεια στον Σιδηρόδρομο.

Σχετικά Άρθρα

Δείτε Επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή

Μην χάνετε καμία στιγμή ενημέρωσης. Παρακολουθήστε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Kontra Channel σε
απευθείας μετάδοση 24/7.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com