Μετρό Θεσσαλονίκης: Δύο ακυρώσεις διαγωνισμών και μία απευθείας ανάθεση κόστισε το λογότυπο – Απίστευτα σχόλια στα social media
Στην εκδήλωση που έγινε στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε πως «το πεζό γράμμα «μ», αποτέλεσε μία προφανή επιλογή ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο «Μ,» το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές σε όλον τον κόσμο»
Μοιραστείτε το
Παρουσιάστηκε σήμερα, σε επίσημη εκδήλωση που διοργανώθηκε γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, το λογότυπο του πολύπαθου Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στα social media.
Στην εκδήλωση που έγινε στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε πως «το πεζό γράμμα «μ», αποτέλεσε μία προφανή επιλογή ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο «Μ,» το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές σε όλον τον κόσμο», προσθέτοντας «ότι απλοποιήθηκε το βυζαντινό γράμμα Μ, ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης».
Εμείς πάλι βλέπουμε ένα απλό, άνευρο και σίγουρα ανέμπνευστο (να μας επιτρεπεί ο νεολογισμός) πεζό γράμμα «μ» μέσα σε έναν κύκλο, ο σχεδιασμός του οποίου απαιτεί μερικά λεπτά της ώρας.
Οι αντιδράσεις που προκάλεσε η παρουσίαση του λογότυπου:
τί αηδία είναι αυτή για λογότυπο του Μετρό, λες και θα κατεβάσεις torrent!😂 pic.twitter.com/oUvLMMPJIX
— Sea Bass (@Sea_Bass_J) November 13, 2024
#μετρο_θεσσαλονικης pic.twitter.com/77d1TpMa00
— Ζυμαρικά Φλωράκη (@pastafloraki) November 13, 2024
Ποιος να το περίμενε ότι κανείς ότι η απευθείας ανάθεση για το λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης, σε εταιρεία με το λογκο που βλέπετε, θα έβγαζε κάτι σαν συνοικιακό μεζεδοπωλείο, ιδανικό μόνο για memes και στριπ του Κροκόδειλου.
Α ξέχασα να σας πω: 30.000 ευρώ απευθείας αναθεση pic.twitter.com/MGmzlmeLCs— Δέσποινα Κουτσούμπα (@dkutsumba) November 13, 2024
Λογότυπο Μετρό Θεσσαλονίκης αξίας 30.000 ευρώ με απευθείας ανάθεση.
Μου αρέσει το Μ γιατι ταιριάζει με το μαλακες που είμαστε. pic.twitter.com/6JSdqZcG66— 𝕋ολκιν𝒪λογος 🧙♂️ (@mitsogrande2) November 13, 2024
το πιο αστείο δεν είναι ότι πληρώθηκε μια τριανταρού
(με απευθείας ανάθεση φυσικά…)
για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης.το πιο αστείο είναι ότι δικαιολόγησαν το αποτέλεσμα ως εξής:
«Έγινε έρευνα σε μετρό της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου κλπ. Σταθήκαμε στο απόθεμα της… pic.twitter.com/As8pGbjYvq— Christos Xanthakis (@ChristosXanthak) November 13, 2024
γτ αντέγραψαν το λογότυπο του μtorrent για το λογότυπο του μετρό στην Θεσσαλονίκη; 🤔 https://t.co/FDGhpa0mjx pic.twitter.com/OGTE8ALMbf
— κομπλεξιKabouro (@Mikrokabouro) November 13, 2024
Εντωμεταξυ οι γραφίστες που έφτιαξαν το λογότυπο για το μετρό Θεσσαλονίκης pic.twitter.com/zCC8epR2OL
— Christinaki (@ChristinaHalkia) November 13, 2024
Εντωμεταξυ αυτο το λογοτυπο του μετρο της Θεσαλλονικης εχω την εντυπωση οτι το εχω δει σε χαρτοπετσετα μπουγατσατσιδικου
— ₯ DenAntexWallo (@Lampatzampa) November 13, 2024
Απευθείας ανάθεση ύψους 30.000 ευρώ
Ο σχεδιασμός αυτού του λογότυπου, κόστισε στο Δημόσιο 30.000 ευρώ. Αυτό τουλάχιστον αναφέρει το έγγραφο της απευθείας ανάθεσης, διότι με απευθείας ανάθεση θα γινόταν ένα τέτοιο έργο, με ή χωρίς εισαγωγικά.
Απλά αυτή τη φορά είχαν προηγηθεί δύο διαγωνισμοί που ακυρώθηκαν.
Ο πρώτος προκηρύχθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο και προέβλεπε μάλιστα έπαθλα για τους τρεις πρώτους (8.000, 4.000 και 2.000 ευρώ), ωστόσο γρήγορα ακυρώθηκε μετά την αντίδραση της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος σχετικά με τους όρους του.
Τον περασμένο Ιούνιο προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός, αυτή τη φορά χωρίς βραβεία. Ένας νικητής, ένας ανάδοχος, με την αξία της σύμβασης να φτάνει τα 30.000 ευρώ. Ορίστηκε μάλιστα και τριμελής επιτροπή για την ανάδειξη του «νικητή», μόνο που κανένα από τα μέλη του δεν είχαν, όπως λέγεται, καμία σχέση και κανένα υπόβαθρο στον τομέα του branding.
Τι έγινε; Απορρίφθηκαν όλες οι προσφορές και επειδή ο χρόνος πλέον ήταν μικρός μέχρι τα επίσημα εγκαίνια αποφασίστηκε να δοθεί το έργο όπως τα περισσότερα δημόσια έργα στη χώρα. Με απευθείας ανάθεση, με την ίδια αξία σύμβασης, ύψους 30.000 ευρώ.
Το «άγνωστο» γραφείο που πήρε το έργο
Το γραφείο που επιλέχθηκε είναι άγνωστο στην «πιάτσα». Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, το λέει ο Δημήτρης Φακίνος, Διευθυντής των ΕΒΓΕ και εκπρόσωπος της γραφιστικής κοινότητας. Μιλώντας προ ημερών στην Parallaxi, είχε τονίσει: «Η απόφαση να δοθεί το έργο σε ένα “άγνωστο” γραφείο είναι εξίσου ανησυχητική. Όταν πρόκειται για ένα τόσο σημαντικό δημόσιο έργο, θα έπρεπε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και αξιοπιστία. Η επιλογή μιας εταιρείας χωρίς διακεκριμένο υπόβαθρο στον τομέα δημιουργεί το λιγότερο αμφιβολίες για το κριτήριο της επιλογής και το πώς λήφθηκαν αυτές οι αποφάσεις. Είναι σαφές ότι η διαδικασία αυτή όχι μόνο απαξιώνει τους σχεδιαστές, αλλά υπονομεύει και την ίδια τη σημασία του branding για δημόσια έργα τέτοιας εμβέλειας».
Πρόκειται για την εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE. Η MnMS προσφέρει όπως η ίδια αναφέρει στο site της «Υπηρεσίες Digital Marketing & Design» και είχε κύκλο εργασιών το 2023 ύψους 374.044,81 ευρώ, αλλά έσοδα μόλις 12.098,14 ευρώ. Το 2022, δε, είχε παρουσίασε ζημία ύψους 20.902,48 ευρώ, όπως φαίνεται από τις οικονομικές της καταστάσεις που έχει αναρτήσει η ίδια η εταιρεία στο κάτω μέρος του site της. Ως εκπρόσωπος της εταιρείας στο ΓΕΜΗ εμφανίζεται ο κ. Κωνσταντίνος Γκουγκάκης.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε Επίσης
Μην χάνετε καμία στιγμή ενημέρωσης. Παρακολουθήστε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Kontra Channel σε
απευθείας μετάδοση 24/7.