Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Apple: Self Service Repair - Η νέα τακτική για τις επισκευές των προϊόντων της

Apple: Self Service Repair - Η νέα τακτική για τις επισκευές των προϊόντων της

H Apple αλλάζει τακτική και πολιτική σε ό,τι αφορά τις επισκευές των προϊόντων της, ξεκινώντας το πρόγραμμα Self Service Repair και βάσει του οποίου οι χρήστες θα μπορούν να επεμβαίνουν μόνοι τους για μικρο-διορθώσεις.

Για πρώτη φορά, λοιπόν, οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν μόνοι τους επισκευές και να προχωρούν σε αντικαταστάσεις κάποιων parts, εφόσον -πάντα- έχουν τις απαραίτητες γνώσεις. Η Apple ξεκινάει από τις αρχές του 2022 στην αγορά των ΗΠΑ το εν λόγω πρόγραμμα, με στόχο να το επεκτείνει σε ακόμη περισσότερες αγορές εντός της ίδιας χρονιάς.

Σε πρώτη φάση θα προσφέρονται επίσημα ανταλλακτικά και διάφορα τμήματα των συσκευών που συνήθως αντικαθιστούνται. Βάσει ιστορικού, οι περισσότερες αντικαταστάσεις γίνονται σε οθόνες και μπαταρίες iPhone, οπότε σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει η αμερικανική εταιρεία να ασχολείται με αυτά. Οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράσουν τα σχετικά parts, μαζί με τα απαραίτητα εργαλεία, ενώ η Apple θα τους προσφέρει και ένα σχετικό εγχειρίδιο οδηγιών.

Σε δεύτερη φάση θα μπουν τα parts για τους M1 Mac και έπειτα θα ακολουθήσουν και άλλα προϊόντα. Σε πρώτη φάση θα διατεθούν πάνω από 200 parts και εργαλεία, ωστόσο η ίδια η εταιρεία τονίζει πως η πλειοψηφία των καταναλωτών καλό θα ήταν να συνεχίσει να ακολουθεί την επίσημη διαδικασία αντικατάστασης, μέσω των επίσημων σημείων εξυπηρέτησης και σέρβις.

Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια παραπάνω πληροφορία για τις τιμές στα διάφορα parts και πόσο λιγότερα χρήματα θα κοστίζει εν τέλει μια διαδικασία σε σχέση με τον επίσημο τιμοκατάλογο αντικατάστασης που υπάρχει στους συνεργάτες της εταιρείας. Σημειώνεται ακόμη πως η παρέμβαση στη συσκευή βάσει των επίσημων οδηγιών δεν θα ακυρώνει την εγγύηση κάθε συσκευής, αλλά η οποιαδήποτε ζημιά από λάθος του ανθρώπου που επεμβαίνει στο hardware θα έχει επιπτώσεις.

Η κίνηση αυτή της Apple προκάλεσε μεγάλη εντύπωση από τη στιγμή που έγινε επίσημη, καθώς είναι γνωστή η στάση της απέναντι σε αυτό το θέμα από την πρώτη μέρα που δραστηριοποιήθηκε στην αγορά της τεχνολογίας και ειδικά αφού τα προϊόντα της έγιναν πιο mainstream και έφτασαν στα χέρια εκατομμυρίων καταναλωτών. Ήδη εταιρείες που ασχολούνται με τα των επισκευών είδαν θετικά την απόφαση αυτή, αν και θεωρούν πως ακόμη δεν έχει απελευθερωθεί εντελώς η διαδικασία, αφού η προμήθεια των parts πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο από την Apple.