Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Κεραμιδαριό στην εκπαίδευση» - Δριμεία κριτική Φίλη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

«Κεραμιδαριό στην εκπαίδευση» - Δριμεία κριτική Φίλη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Τους βασικούς στόχους του νομοσχεδίου για την παιδεία παρουσίασε στη Βουλή, η Νίκη Κεραμέως.

«Θέλουμε να αλλάξουμε τα πράγματα από τη βάση προς τα πάνω, να δώσουμε περισσότερα εφόδια στους μαθητές, να καλλιεργήσουμε χρήσιμες δεξιότητες και να επενδύσουμε στις δυνατότητες της εκπαιδευτικής κοινότητας» είπε η Νίκη Κεραμέως στην ομιλία της στην Επιτροπή. Παράλληλα, ζήτησε από τους βουλευτές της συμπολίτευσης αλλά και της αντιπολίτευσης να καταθέσουν προτάσεις και βελτιώσεις προκειμένου να υπάρξει σύνθεση σε ένα συνολικό νομοθετικό έργο το οποίο θα επιτρέψει στο σχολείο να γυρίσει σελίδα.

Κεραμέως: Υλοποιούμε πλήρως τις δεσμεύσεις μας

«Το νομοσχέδιο υλοποιεί πλήρως τις κυβερνητικές δεσμεύσεις της Νέας Δημοκρατίας στην Παιδεία βάσει των οποίων εξελέγη ως κυβέρνηση» είπε η υπουργός παιδείας και πρόσθεσε ότι η διαβούλευση ήταν εξαιρετικά γόνιμη και κινήθηκε σε δύο άξονες: ηλεκτρονική διαβούλευση με ρεκόρ συμμετοχής πολιτών και διαβούλευση με θεσμικούς φορείς.

Ως προς την βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου η κυρία Κεραμέως, σημείωσε ότι στόχος του υπουργείου είναι η απομάκρυνση από τη στείρα μετάδοση γνώσεων και η σηματοδότηση της στροφής σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

Βασικές αλλαγές στο νομοσχέδιο για το σχολείο

Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, ανάμεσα στα άλλα προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα υποχρεωτικά μαθήματα που αφορούν στην οικολογική συνείδηση με βιωματικές πτυχές της, όπως για παράδειγμα να συμμετέχουν τα παιδιά σε μία δράση καθαρισμού παραλίας. Ακόμα θα υπάρχουν τέσσερις θεματικοί κύκλοι «ευ ζην» όπως η πρόληψη κατά εξαρτήσεων, η ειδική θεματική για την πρόληψη κατά του καπνίσματος, η υγιεινή διατροφή η οδική ασφάλεια. Ο δεύτερος κύκλος θα αφορά το περιβάλλον ο τρίτος την κοινωνικής συναίσθηση και την ευθύνη με προγράμματα αλληλοσεβασμού της διαφορετικότητας. Ο τέταρτος τη διαφορετική σκέψη και πρωτοβουλία με έμφαση στην επιχειρηματική σκέψη, την ρομποτική, τον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Σημαντική είναι η πιλοτική έναρξη στα νηπιαγωγεία με την ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα. Στόχος η διεύρυνση της γλωσσολογικής εκπαίδευσης των παιδιών. Θα γίνεται μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων και όχι με μάθημα αγγλικών όπως ξεκαθάρισε η κ. Κεραμέως επισημαίνοντας πως δεν θα υπάρξει σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου .

Όσον αφορά την τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο λύκειο από το επόμενο σχολικό έτος η υπουργός ανέφερε ότι η λογική της λειτουργίας της έχει σκοπό την εξασφάλιση της κάλυψης του συνόλου της διδακτέας ύλης από όλα τα σχολεία της χώρας και επιπλέον την αποφυγή μαθησιακών κενών. Ακόμα την διαμόρφωση συνεκτικού συστήματος αποτίμησης των μαθητών με την εξαγωγή στοιχείων από αντικειμενική βάση.

Ως προς την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου θα ξεκινήσει εσωτερική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση του σχολείου από τον σύλλογο διδασκόντων που θα περιλαμβάνει ετήσια έκθεση με τους στόχους και την επίτευξη των στόχων. Και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας για την βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου από τα περιφερειακά κέντρα εκπαιδευτικού σχεδιασμού. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα αναρτώνται διαδικτυακά ενώ το επόμενο διάστημα ξεκινάει και η σύνταξη του πλαισίου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Όσον αφορά τα πειραματικά και τα πρότυπα σχολεία η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι οι εξετάσεις σε όλα τα πρότυπα σχολεία θα γίνουν στις 29 Ιουνίου η κλήρωση για τα πειραματικά στις 25 Ιουνίου.Πειραματικά θα είναι πλέον τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα οποία είναι και πανεπιστημιακά ενώ τα υπόλοιπα μετατρέπονται όλα σε πρότυπα.

Κόντρα για τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων

Οι τόνοι ανέβηκαν όταν ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός παιδείας Νίκος Φίλης, ζήτησε επιτακτικά από την υπουργό να τον ενημερώσει σχετικά με την λειτουργία των ολοήμερών σχολείων. Η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη απάντησε ότι τα ολοήμερα προσωρινά δεν θα λειτουργήσουν και ότι έχει γίνει ειδική ενημέρωση στους περιφερειακούς διευθυντές και στους διευθυντές εκπαίδευσης προκειμένου να γίνει καλύτερη αξιοποίηση του πρωινού τμήματος.

Ο κ. Φίλης απάντησε ότι η διακοπή του ολοήμερου σχολείου είναι παράνομη καθώς, όπως είπε, δεν γίνεται με τηλεοπτική διακήρυξη από την πλευρά της κ. Κεραμέως αλλά χρειάζεται νομική πρωτοβουλία. «Το ολιγοήμερο σχολείο είναι σχολείο ισότητας και δημοκρατίας, η αναστολή λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου που έγινε με τηλεοπτική διακήρυξη της υπουργού είναι παράνομη, τα προεδρικά διατάγματα δεν αναστέλλονται με τηλεοπτικές εξαγγελίας χρειάζονται νομική πρωτοβουλία Είναι συνήθεια της να δημιουργεί ανακατωσούρα στην εκπαίδευση χωρίς να δίνει λόγο».

Νίκος Φίλης: Η Κεραμέως έκανε την εκπαίδευση κεραμιδαριό

Μάλιστα ο Νίκος Φίλης ανεβάσε ακόμη περισσότερο τους τόνους λέγοντας πως η εκπαίδευση έχει γίνει κεραμιδαριό και επικαλέστηκε χθεσινό δημοσίευμα του “Βήματος” σύμφωνα με το οποίο η κ. Κεραμέως δεν ήθελε να κλείσουν τα σχολεία λόγω πανδημίας. «Ζητήσαμε στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση αγνοήθηκε και αυτό το αίτημα μας, ζητήσαμε σήμερα μια άποψη για τα ολοήμερα μισόλογα διότι προφανές δεν έχει στείλει εγκύκλιο που λέει ότι αναστέλλονται για τον επόμενο μήνα η λειτουργία τους. Κεραμιδαριό η εκπαίδευση. Έχω μια εξήγηση την άποψη της κ. Κεραμέως να μην κλείσουν τα σχολεία στην πανδημία. Αυτό αναφέρει χθες το Βήμα, η κ, υπουργός ήταν ανάποδα από τους ειδικούς στο κλείσιμο των σχολείων και αναγκάστηκε μετά την απόφαση του πρωθυπουργού να προσαρμοστεί. Αυτά λέει το Βήμα αν δεν είναι αλήθεια να τα διαψεύσει. Το νομοσχέδιο ανατρέπει στοιχεία στην εκπαίδευση ερήμην των εκπαιδευτικών», κατέληξε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.