Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρωτοφανές περιστατικό κατά τη διάρκεια διαδικτυακού μαθήματος

Πρωτοφανές περιστατικό κατά τη διάρκεια διαδικτυακού μαθήματος

Άγνωστο άτομο συνδέθηκε με ψευδώνυμο μέσω της πλατφόρμας Webex που γίνονται τα διαδικτυακά μαθήματα και άρχισε να βρίζει με χυδαίους χαρακτηρισμούς την εκπαιδευτικό,ενώ κατέβασε το παντελόνι του μπροστά στην κάμερα! Ένα περιστατικό που δείχνει πόσο ευάλωτοι είναι εκπαιδευτικοί και μαθητές σε διαδικτυακά μαθήματα με πλατφόρμες που δεν είναι ενδεδειγμένες για να παρέχουν ασφάλεια.

Ένα πρωτοφανές περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια μαθήματος σε σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Πεύκη. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του alfavita.gr, την ώρα που οι μαθητές της τάξης παρακολοθούσαν με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το μάθημά τους, άγνωστο μέχρι στιγμής άτομο συνδέθηκε με ψευδώνυμο μέσω της πλατφόρμας Webex και άρχισε να βρίζει με χυδαίους χαρακτηρισμούς την εκπαιδευτικό, ενώ δεν δίστασε να κατεβάσει το παντελόνι του μπροστά στην κάμερα, αφήνοντας άναυδους καθηγήτρια και μαθητές!

Όπως μεταδίδει το alfavita.gr επικοινώνησε με τη διεύθυνση του σχολείου, που επιβεβαίωσε το περιστατικό αλλά αρνήθηκε να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το περιστατικό, λέγοντας χαρακτηριστικά πως έχει ήδη ενημερώσει το υπουργείο Παιδείας.

Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας απάντησε ότι το περιστατικό βρίσκεται υπό διευρεύνηση, ώστε να εξακριβωθεί εάν ο “πρωταγωνιστής” που εμπλέκεται σε αυτό, είναι μαθητής της τάξης ή κάποιο άλλο άτομο του σχολείου ή εξωσχολικός. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, έχει ενημερωθεί για το ζήτημα και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Είναι προφανές βέβαια πως αν ένα τέτοιο επεισόδιο είχε συμβεί μέσα στην τάξη με φυσική παρουσία, τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο απλά: η καθηγήτρια θα ήταν σε θέση «να γνωρίζει» ποιός έκανε τί και φυσικά, θα μπορούσε να παραπέμψει το μαθητή στη διεύθυνση του σχολείου. Στην περίπτωση όμως της τηλεκπαίδευσης τα πράγματα περιπλέκονται, καθώς φαίνεται πως πλέον ανοίγουν και άλλα – περίεργα - “παράθυρα”...

Πίσω από το διαδίκτυο και τα ψευδώνυμα λοιπόν είναι σαφές πως ελλοχεύουν πολλοί κίνδυνοι. Ποιος μπορεί να κρύβεται πίσω από μια τέτοια ενέργεια; Πώς ένα σχολείο μπορεί να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους περιστατικά που συμβαίνουν εξ αποστάσεως; Πώς η καθηγήτρια μπορεί να αποδείξει ότι το περιστατικό αυτό συνέβη πράγματι; Και με ποιον τρόπο η διεύθυνση του σχολείου μπορεί να επιληφθεί επί του θέματος; Κυρίως όμως, μπορεί το υπουργείο Παιδείας να διασφαλίσει ότι τέτοιους είδους περισταστικά δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον;

Αναρωτιόμαστε αν υπάρχει τρόπος να διαπιστώσουμε ότι παρόμοια γεγονότα δεν έχουν συμβεί και σε άλλους εκπαιδευτικούς που έκαναν τηλεκπαίδευση στη διάρκεια της καραντίνας και απλώς δεν το μάθαμε ποτέ. Διότι μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ιδιαιτέρως λεπτά θέματα που αφορούν αποκλειστικά στο σχολικό περιβάλλον.

Λόγω της πανδημίας, όμως, το «σχολικό περιβάλλον» δεν είναι αυτό που γνώριζαν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς μέχρι σήμερα. Η τάξη ως «φυσικός χώρος» δεν υπάρχει, αντίθετα έχει «τηλε-μεταφερθεί» με μια απλή κάμερα στο σπίτι κάθε μαθητή θέτοντας μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Την ίδια ώρα, οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις, αλλά και με τα νέα προβλήματα που φέρνει αυτή η «νέα πραγματικότητα» στην εκπαιδευτική διαδικασία.

«Τα προβλήματα που προκύπτουν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα και με υπευθυνότητα ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον» δηλώνει στο alfavita o Ανδρέας Κότσιφας, Πρόεδρος της Β' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής.

Σχολιάζοντας το συμβάν, ο Ανδρέας Κότσιφας, Πρόεδρος της Β' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής εξηγεί ότι κάθε εκπαιδευτικός στέλνει ένα σύνδεσμο στους γονείς ή στους μαθητές μέσα από τον οποίο τα παιδιά μπορούν να συνδεθούν και να παρακολουθήσουν το διαδικτυακό μάθημα. Αυτός ο σύνδεσμος απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στους μαθητές που βρίσκονται στο σπίτι και δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία. Παρόλα αυτά, αν ο σύνδεσμος αυτός βρεθεί σε «λάθος χέρια» προκύπτουν ανάλογα περιστατικά όπως αυτό που περιγράφουμε σήμερα.

Σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται για λάθος της εκπαιδευτικού, αλλά εξετάζεται αν κάποιος μαθητής της τάξης έστειλε σε κάποιον άλλο τον σύνδεσμο.

πηγή alfavita.gr