Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στο στόχαστρο Μητσοτάκη η δημόσια Παιδεία

Στο στόχαστρο Μητσοτάκη η δημόσια Παιδεία

Δύο διαμετρικά αντίθετοι κόσμοι αντιπαρατέθηκαν χθες στη Βουλή, με αφορμή τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας υπό τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις». Γιατί, όπως απέδειξε, στην τεκμηριωμένη ομιλία του ο Αλέξης Τσίπρας, δεν πρόκειται ούτε για «αναβάθμιση» ούτε για «ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών». Άλλος είναι οι στόχος της κυβέρνησης, όπως παραδέχτηκε από το βήμα της Βουλής ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, υπεραμυνόμενος του νομοσχεδίου Κεραμέως και παραδεχόμενος τη μείωση των εισακτέων, δίνοντας μεγάλη έμφαση στον δήθεν μεγάλο αριθμό φοιτητών που δεν αποφοιτά και κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για... «απύθμενο λαϊκισμό». Ο αποκλεισμός όσο το δυνατόν περισσότερων παιδιών από τα δημόσια ΑΕΙ (που βεβαίως, αν αντέχει το πορτοφόλι των γονιών τους, μπορούν να κατευθυνθούν στα ιδιωτικά κολέγια) αλλά και η διάλυση του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης είναι ο στόχος της αντιμεταρρύθμισης της ΝΔ. Η δε Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύτηκε ότι θα καταργήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, είναι η αιχμή του δόρατος της ελιτίστικης, αριστοκρατικής προσέγγισης της νεοδεξιάς.

Στον αντίποδα η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. που επενδύει στους νέους που «αποτελούν το μέλλον και την προοπτική αυτού του τόπου», με τον Αλέξη Τσίπρα να στηλιτεύει τον αποκλεισμό πάνω από 20.000 υποψηφίων από τα δημόσια πανεπιστήμια. «Τέτοια μείωση ανάμεσα σε δύο χρονιές, δεν έχουν δει τα Πανεπιστήμια μας από το 1837 που ιδρύθηκε το Πανεπιστήμιο Αθηνών». Ο ίδιος εξέφρασε την πεμπτουσία της πολιτικής που διαφοροποιεί την Αριστερά από τη Δεξιά στο θέμα της εκπαίδευσης. Τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της ενίσχυσης της πανεπιστημιακής κατάρτισης των νέων ανθρώπων –κάτι που είναι και αίτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τις χώρες μέλη της. 

Με την πρωτολογία και τη δευτερολογία του ο Αλέξης Τσίπρας ανέδειξε την ταξική ουσία της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, άλλο ένα λιθαράκι στην αποδόμηση του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης που τόσο απεχθάνεται η συντηρητική παράταξη.

Αρθρογράφος