Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μιντιακά παθήματα

Μιντιακά παθήματα

Οι καταγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναφορικά με τον επιχειρηματία Καλογρίτσα και την αστική του διαφορά με την λιβανέζικη κατασκευαστική εταιρεία προφανώς και τροφοδοτούν μία εσωτερική συζήτηση στον ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με το τί έγινε, πώς έγινε, ποιοι το έκαναν και αν στο τέλος τα κατάφεραν ή όχι. Η απάντηση είναι πασιφανής: όχι, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να αναδιατάξει το τηλεοπτικό και, εν γένει το μιντιακό τοπίο. Αντιθέτως, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πολιτεύεται μέσα σε ένα απολύτως εχθρικό επικοινωνιακό περιβάλλον, καθώς η βασική πλειονότητα των ΜΜΕ -αυτά, δηλαδή, που εν πολλοίς «φτιάχνουν κλίμα» στην κοινωνία- κάνουν το άσπρο μαύρο, προσφέρουν απροσχημάτιστη στήριξη στην κυβέρνηση, φιλοτεχνούν προφίλ «Μωυσέως» στον Κυριάκο Μητσοτάκη και ενίοτε έρχονται σε κόντρα ακόμη και με την ίδια την πραγματικότητα. 

Και αυτή είναι η μεγάλη εικόνα που δεν πρέπει να χαθεί: το αν κάποιος ή κάποιοι μιλούσαν με τον Καλογρίτσα και τί του έλεγαν είναι θέμα σοβαρό μεν, αλλά δεν αφορά τη μεγάλη εικόνα. Η μεγάλη εικόνα είναι ότι έπειτα από 4,5 χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από την Αριστερά, το μιντιακό σκηνικό είναι «μονόπαντο» προς τη ΝΔ. Θα μπορούσε κάποιος, επιστρατεύοντας την κοινή λογική του, να σκεφτεί ότι «αν ο Τσίπρας είχε κάνει στους μιντιάρχες τις χάρες που τού ζητούσαν, ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά». Πράγματι, η κοινή λογική αυτό ακριβώς λέει. Όπως, επίσης, το ίδιο ισχύει κάθε φορά που έρχεται στο φως κάποιο ραντεβού ή συνομιλία κάποιου πρώην υπουργού με κάποιον επιχειρηματία: διαπλοκή δεν είναι ούτε ένα τηλεφώνημα ούτε ένα ραντεβού. Διαπλοκή είναι να κάνεις τις χάρες του συνομιλητή σου -και κάτι τέτοιο δεν προκύπτει. 

Από εκεί και πέρα, επειδή στο μιντιακό σκηνικό επικρατούν οι ίδιες -και ίσως χειρότερες- συνθήκες κυριαρχίας του αντιπάλου, ίσως να είναι χρήσιμο για τον ΣΥΡΙΖΑ να σκεφτεί ότι το πρόβλημα δεν είναι να έχει με το μέρος του μερικά ΜΜΕ. Το κρίσιμο είναι να έχει την κοινωνία. Αν το καταφέρει αυτό, τότε αργά ή γρήγορα υπάρχοντα ΜΜΕ ή καινούργια θα συγκροτήσουν έναν προοδευτικό πόλο στο μιντιακό σκηνικό. Α, και προσοχή: δε θα το κάνουν επειδή είναι -ή θα έχουν γίνει- αριστεροί. Θα το κάνουν επειδή όσο ο ΣΥΡΙΖΑ θα ανακτά τη θέση του δυνατού πόλου στο πολιτικό σκηνικό, τόσο περισσότερος «χώρος» (ήτοι τηλεθεατές, ακροατές, αναγνώστες) θα υπάρχει. 

 

Αρθρογράφος