Η τιμωρία των πολιτικών ενόχων είναι η μόνη ηθική δικαίωση των νεκρών

Μοιραστείτε το
Του Νίκου Μανιού από την Κυριακάτικη Kontranews
Στην κοιλάδα των Τεμπών η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας InterCity 62 με352, συνολικά, επιβαίνοντες (340 επιβάτες και 12 άτομα προσωπικό) με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 (με 2 άτομα προσωπικό) στη γραμμή καθόδου της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης προκάλεσε τον θάνατο 57 επιβατών ενώ 56, μέχρι τώρα, είναι οι αγνοούμενοι. Και αυτοί οι αριθμοί της μαύρης λίστας αναμένεται να αυξηθούν. Εκεί στην κοιλάδα των Θεών, εντελώς άδικα χάθηκαν νέες, νέοι, εργαζόμενοι στα τραίνα και κάποιοι μετανάστες που ταξίδευαν για ένα καλύτερο μέλλον. Ο πόνος και η οργή απλώθηκαν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και της Κύπρου. Ένα ατελείωτο μοιρολόι μετατρέπεται σε οργή με τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους, τους Σιδηροδρομικούς και συνδικάτα εργαζομένων να πλημμυρίζουν τους δρόμους και τις πλατείες της χώρας μας με πορείες, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και με απεργιακές κινητοποιήσεις διεκδικώντας την απόδοση ευθυνών για τους πραγματικούς υπαίτιους αυτής της ανείπωτης τραγωδίας. Δεν ήταν λάθος, ήταν έγκλημα Κ. Μητσοτάκη.
Και όμως το καθεστώς του Κ. Μητσοτάκη δείχνει ανυποχώρητα το σιδηρούν προσωπείο του εναντίον του οργισμένου λαού που ζητά να χυθεί άπλετο φως για τα Τέμπη, ξυπνώντας μνήμες άλλων εποχών: οι ένστολοι χτυπάνε αλύπητα τους μαθητές, τις οικογένειες, τους εργαζόμενους που ξεχύθηκαν στους δρόμους όλες αυτές τις μέρες, με τον παρακρατικό μηχανισμό, τους κουκουλοφόρους, να επιδίδονται στον γνωστό προβοκατόρικο ρόλο τους, να διαλύουν τις ειρηνικές διαδηλώσεις.
Ας σταθεί η σκέψη μας στον θρήνο των γονιών που θάβουν τα παιδιά τους και ας γίνει ο αγώνας μας για την απόδοση δικαιοσύνης παρηγοριά τους.
Η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη διοχετεύει τον παραγόμενο πλούτο από τον ιδρώτα των νέων και όλους του λαού στους σκοτεινούς ολιγάρχες και τα τσιράκια τους, εγκαταλείποντας το Κράτος Δικαίου και τον κοινωνική του διάσταση, στην τύχη του με τραγικά αποτελέσματα νεκρούς αθώους πολίτες που το εμπιστεύονται. Αυτή η λεηλάτηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΣΕ οδήγησαν πάνω στις γραμμές του τρένου στον άδικο θάνατο των επιβατών. Για αυτό ο λαός δεν ασπάζεται το αρχικό αφήγημα του Μητσοτάκη, για τα εξιλαστήρια θύματα, τους διαχειριστές του χειροκίνητου (!) στη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Αντιλαμβάνεται ότι οι πραγματικά υπεύθυνοι για αυτήν την τραγωδία είναι οι διοικητικοί μηχανισμοί του ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και βέβαια το πολιτικό προσωπικό του Μητσοτάκη γιατί δεν υπήρξε πρόνοια συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου και ολοκλήρωση των Συμβάσεων που διέπουν το σύστημα τηλεδιοίκησης, φωτοσήμανσης και του συστήματος Ευρωπαϊκού Συστήματος Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ECTS) και συγκεκριμένα η «717» για την ανάταξη της σηματοδότησης και η «1005» για την εγκατάσταση του συστήματος ECTS.
Η ΣΔΙΤ Δημοσίου – ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τώρα πλέον Hellenic Train) στον ελληνικό σιδηρόδρομο, απόρροια των ευρωθεσμικών αλλά και των μνημονιακών επιταγών για την «απελευθέρωση» της σιδηροδρομικής αγοράς και για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους μέσω της ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρομικού οργανισμού, οδήγησε στην εκατόμβη των θυμάτων της 28ης Φεβρουαρίου.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κλήθηκε να εκτελέσει προειλημμένες αποφάσεις όσον αφορά την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι τιμήματος 45 εκατ. €, μετά την ολοκλήρωση διαγωνισμού που ξεκίνησε το 2013 υπό την «αιγίδα» του ΤΑΙΠΕΔ. Με αυτόν τον τρόπο επιτεύχθηκε η αποφυγή ποινών από την Κομισιόν η οποία έκλεισε το φάκελο κρατικών ενισχύσεων λόγω του χρέους ύψους 700 εκ. € της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ. Με την υπογραφή της Συμφωνίας το μεταφορικό έργο πλέον ανήκε στην ιταλική εταιρεία, όχι οι υποδομές και τα συστήματα ασφαλείας που αποτελούν αποκλειστικά κρατική αρμοδιότητα.
Με τη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2018 ολοκληρώθηκε η διπλή σιδηροδρομική γραμμή στη διαδρομή Αθήνας Θεσσαλονίκης με εκατοντάδες χιλιόμετρα οδικών έργων, γέφυρες, σήραγγες, όπως και ηλεκτροδότησης του δικτύου. Όπως δήλωσε η Πέτη Πέρκα στο Κόκκινο, Αναπλ. Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μέχρι το 2015 δεν λειτουργούσαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και του ECTS, τονίζοντας ότι εισήχθησαν όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου, συγκεκριμένα στο 70% της Σύμβασης για το σύστημα ECTS.
Συνεπώς υλοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της Σύμβασης «717», η οποία προβλέπει την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Όμως η Σύμβαση ήταν εξόχως προβληματική και κρίθηκε απαραίτητο να υπογραφούν νέες συμπληρωματικές συμβάσεις για την παράδοση του έργου έως το τέλος του 2020. Εδώ να τονίσω ότι από το 2018 η συγκεκριμένη Σύμβαση έχει τεθεί στο μικροσκόπιο των ελληνικών εισαγγελικών αρχών, όπως εξίσου και των ευρωπαϊκών, όσον αφορά την τήρηση της νομιμότητας στους όρους ανάθεσης και υλοποίησης της. Επίσης να θυμίσω στους αναγνώστες ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κλήθηκε από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου να επιστρέψει 2,5 εκ. € χρηματοδότησης από τα ευρωπαϊκά κονδύλια. Με την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ, τον Ιούλιο του 2019, απαιτείτο η ολοκλήρωση της με την εισαγωγή των αυτοματοποιημένων συστημάτων ασφαλείας στο σύνολο του Δικτύου. Όμως δυστυχώς ο Σιδηρόδρομος αφέθηκε στην τύχη του.
Στους μνημονιακούς καιρούς της διακυβέρνησης μας είχαμε τοποθετήσει σε κεντρικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς μεγάλης κυκλοφορίας έντασης 2 έμπειρους Σταθμάρχες, όπως και κλειδούχους και επιπρόσθετα εφαρμόστηκε το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου, το οποίο παρακολουθούσε την κυκλοφορία όλων των σιδηροδρομικών αμαξοστοιχιών.
Στην Κύπρο και στην Ελλάδα μαύρα και άσπρα μπαλόνια ανεβαίνουν στον ουρανό, για τα παιδιά μας που το νήμα της ζωής τους κόπηκε τόσο απάνθρωπα, τόσο άδικα. Και η Μεγαλόνησος θρηνεί τα δικά της παιδιά. Τα έστειλε να σπουδάσουν στην Ελλάδα των «Αρίστων» για να της επιστραφούν μέσα σε σφραγισμένες κάσες.
Η τιμωρία των πολιτικών ενόχων είναι η μόνη ηθική δικαίωση των νεκρών.
* Υποψήφιος βουλευτής Α’ Αθηνών ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία
Σχετικά Άρθρα
Δείτε Επίσης
Μην χάνετε καμία στιγμή ενημέρωσης. Παρακολουθήστε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Kontra Channel σε
απευθείας μετάδοση 24/7.