Ανδρέας Βορύλλας: Η βουβή και έκδηλη οργή για τα Τέµπη
Ήµασταν από τους πρώτους που σταθήκαµε στην ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης της έκρηξης που σηµειώθηκε από τη σύγκρουση των δύο τραίνων και φαίνεται ότι η εξέλιξη των γεγονότων µε τα όσα διαρρέονται ως πληροφορίες για το τί αναφέρει το εν αναµονή πόρισµα του ΕΜΠ µας δικαιώνει
Μοιραστείτε το
Η πρόσφατη συνέντευξη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη θα µπορούσε να αποτελεί µνηµείο υποκρισίας. Τα όσα είπε ο Πρωθυπουργός, χωρίς µάλιστα να κοκκινίζει, για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα σχετικά µε παλαιότερη δήλωσή του, στην οποία κατηγορούσε ως συνωµοσιολόγους όσους υποστήριζαν το ενδεχόµενο η πυρόσφαιρα από τη σύγκρουση των τραίνων στα Τέµπη να προήλθε από κάποιο περίεργο και µη δηλωµένο φορτίο καύσιµης ύλης, αποδεικνύουν ότι τελικά τα κυβερνητικά επιχειρήµατα είναι αίολα και τουλάχιστον ύποπτα.
Ήµασταν από τους πρώτους που σταθήκαµε στην ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης της έκρηξης που σηµειώθηκε από τη σύγκρουση των δύο τραίνων και φαίνεται ότι η εξέλιξη των γεγονότων µε τα όσα διαρρέονται ως πληροφορίες για το τί αναφέρει το εν αναµονή πόρισµα του ΕΜΠ µας δικαιώνει.
Αν µιλάµε για δικαιοσύνη στην τραγωδία των Τεµπών, ας σκεφτούµε τα εξής: Άσχετα και πέρα από το γεγονός, ότι η διαδικασία της ανάκρισης είναι κατά νόµο µυστική και δεν πρέπει να δηµοσιοποιούνται στοιχεία και πορίσµατά της, το καθήκον ενός βουλευτή, ως εκφραστή της λαϊκής βούλησης και φορέα της νοµοθετικής εξουσίας, υπαγορεύει την εποικοδοµητική κριτική σε πράξεις και παραλείψεις, που οδήγησαν στο αποτέλεσµα αλλά και στην επακολουθείσα διαδικασία, µε µοναδικό να µην επαναληφθεί ποτέ ένα αντίστοιχο συµβάν. Έτσι λοιπόν, µε αίσθηµα ευθύνης, µακριά από κάθε κοµµατική σκοπιµότητα θέτω στην κρίση των πολιτών και στον δηµόσιο διάλογο τις ακόλουθες παρατηρήσεις!
Χειρισµός
Ως προς τον δικαστικό χειρισµό της υπόθεσης:
Αντικειµενικός σκοπός της ανάκρισης είναι η συλλογή του αποδεικτικού υλικού και η διεξαγωγή έρευνας προκειµένου να εξαχθεί ένα πρώτο συµπέρασµα, ώστε ο αρµόδιος Εισαγγελέας να προχωρήσει στην αξιολόγηση και µετά από την πρόσφατη νοµοθετική ρύθµιση δυνητικά και στην απευθείας παραποµπή των κατηγορουµένων στο ακροατήριο του ποινικού Δικαστηρίου. Για αυτόν τον σκοπό θα έπρεπε από την πρώτη στιγµή να ανατεθεί η διεξαγωγή πραγµατογνωµοσυνών σε ειδικές επιστηµονικές οντότητες, εγνωσµένου κύρους (όπως π.χ. η ιατροδικαστική σχολή του Πανεπιστηµίου Αθηνών, το ΕΜΠ όπως µε καθυστέρηση µηνών εν τέλει έγινε).
Υπήρξε σε ορισµένες περιπτώσεις ανεπίτρεπτη παρέµβαση της Αξιότιµης Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, µε εγκύκλιό της, ουσιαστικά για την κατεύθυνση των ερευνών, στην οποία µάλιστα αντέδρασε έντονα ο νοµικός κόσµος της Χώρας (π.ρ.β.λ. από 01-03-2024 ανακοίνωση της Ολοµέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος).
Δεν ζητήθηκε από την πρώτη στιγµή και απωλέσθηκε πολύτιµος χρόνος, το καταγραφικό υλικό από τους χώρους φόρτωσης της εµπορικής αµαξοστοιχίας, ώστε να διαπιστωθεί ο τρόπος και το είδος φόρτωσής της, εάν υπήρχε παρατυπία ως προς το φορτίο, που µετέφερε κλπ.
Ως προς τον πολιτικό χειρισµό της υπόθεσης:
Από την πρώτη στιγµή υπήρξε µια «σπουδή» της κυβέρνησης να αποδώσει τις ευθύνες αποκλειστικά και µόνο στον σταθµάρχη, χωρίς να αναµένει εισαγγελικό πόρισµα ή την άσκηση διώξεων, πόσο µάλλον του πέρατος της ανάκρισης.
Άσχετα και πέρα από τις διαβεβαιώσεις του αρµόδιου τότε Υπουργού ότι τα σιδηροδροµικά δροµολόγια ήταν πλέον ασφαλή, κυβερνητικά στελέχη άρχισαν να επιδίδονται σε αυτό ακριβώς που κατηγορούν την αντιπολίτευση: «Βιάζονται» να αποδώσουν ευθύνες αποκλειστικά σε δύο ή τρεις υπαλλήλους, χωρίς να αναµένουν το πέρας της δικαστικής έρευνας.
Δεν άνοιξε ποτέ καµία σοβαρή συζήτηση και δεν ξεκίνησε καµία απολύτως έρευνα για το αδιαµφισβήτητο γεγονός, ότι ενώ έχουν δεσµευτεί, προϋπολογιστεί, εκταµιευτεί και εισπραχθεί συγκεκριµένα κονδύλιά, ευρωπαϊκά και εθνικά, για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισµό των σιδηροδροµικών δροµολογίων και των αντίστοιχων υποδοµών, αυτά κατέληξαν σε µια «µαύρη» τρύπα, χωρίς το αναµενόµενο αποτέλεσµα.
Δεν διερευνήθηκαν οι διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης των εµπορικών αµαξοστοιχιών, αν γίνεται συστηµατικά λαθρεµπορία καυσίµων και άλλων εµπορευµάτων µε τη συνεργασία τελωνειακών και σιδηροδροµικών υπαλλήλων της Hellenic Train και του ΟΣΕ. Δεν µπορεί να είναι τυχαίο ότι το βιντεολυπτικό υλικό από την φόρτωση της φονικής εµπορικής αµαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέµπη δεν βρέθηκε ποτέ!
Ανεπάρκεια
Τέλος, η Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων αν και δεν είχε εκτελεστική αρµοδιότητα (δηλαδή δεν µπορούσε να κατασκευάζει ή να επιδιορθώνει υποδοµές), είχε ρυθµιστικό και ελεγκτικό ρόλο. Η αποτυχία της να εντοπίσει και να επιβάλει λύσεις σε κρίσιµα θέµατα ασφάλειας την καθιστά συνυπεύθυνη, τουλάχιστον σε επίπεδο εποπτικής ανεπάρκειας. Ακόµα και σήµερα η κυβέρνηση δεν έχει λάβει ουσιαστικά µέτρα για την αναδιοργάνωση και την επαρκή στελέχωση της Ρυθµιστικής Αρχής Σιδηροδρόµων, δηλαδή το πάθηµα δεν γίνεται µάθηµα!
Όλη η Ελλάδα, όλοι οι Έλληνες, όλων των ηλικιών και όλων των τάξεων ζητούν να αποδοθεί δικαιοσύνη στις 57 ψυχές που δολοφονήσατε στα Τέµπη. Όλοι αυτοί οι χαροκαµένοι γονείς που έχασαν τα παιδιά τους δύο χρόνια τώρα προσπαθούν να µάθουν γιατί τους τα κάψανε; Γιατί µπαζώσανε τα αποδεικτικά στοιχεία του εγκλήµατός; Ποιοι ή ποιος έδωσε την εντολή της συγκάλυψης;
Κατέβηκα κι εγώ στο συλλαλητήριο, όχι µε την ιδιότητα του Βουλευτή προς άγραν ψήφων, αλλά ως πολίτης, όπως και εκατοντάδες χιλιάδες συµπολίτες µας. Αυτό που µου έκανε τεράστια εντύπωση ήταν πως όλος αυτός ο λαός δεν µιλούσε, ήταν βουβός, αλλά η οργή ξεχείλιζε.
Κι αυτή η οργή δεν παραγράφεται, ούτε συγκαλύπτεται.
Η αλήθεια στο τέλος θα λάµψει.
* Βουλευτής Β2 Δυτικού Τοµέα Αθηνών µε τη ΝΙΚΗ
Σχετικά Άρθρα
Δείτε Επίσης
Μην χάνετε καμία στιγμή ενημέρωσης. Παρακολουθήστε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Kontra Channel σε
απευθείας μετάδοση 24/7.