Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
O ένας και ανεπανάληπτος σταρ του ελληνικού τραγουδιού

O ένας και ανεπανάληπτος σταρ του ελληνικού τραγουδιού

Άρθρο του Νίκου Βλαχογιάννη στην Κυριακάτικη Kontra News

ΤΟ ΣΤΕΡΝΟ ΑΝΤΙΟ ΣΤΟΝ “ΠΡΙΓΚΙΠΑ” ΤΟΛΗ

Μία από τις σημαντικότερες φωνές που πέρασαν από το ελληνικό τραγούδι σίγησε για πάντα. Οι νότες πενθούν καθώς η Ελλάδα αποχαιρέτησε τον σπουδαίο ερμηνευτή, Τόλη Βοσκόπουλο.

Με ένα τελευταίο χειροκρότημα  και φωνάζοντας «αθάνατος», φίλοι, συγγενείς και θαυμαστές είπαν αντίο στον “ανεπανάληπτο” Τόλη, στην εξόδιο ακολουθία που ψάλθηκε από το Α' νεκροταφείο Αθηνών.

Σε ηλικία 81 ετών ο πρίγκιπας του ελληνικού λαϊκού πενταγράμμου έφυγε από τη ζωή από ανακοπή καρδιάς, μία εβδομάδα πριν από τα γενέθλιά του, στις 26 Ιουλίου. Νοσηλευόταν από τις 10 Μαΐου στην εντατική του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας, με σοβαρά προβλήματα υγείας, δύσπνοια και χαμηλό οξυγόνο. Τραγική ειρωνεία; Την ημέρα που “έφυγε”, περίμενε να πάρει το εξιτήριό  του.

Ο γιος του μανάβη με τις 11 αδερφές

Σε μία φτωχογειτονιά του Πειραιά, την Κοκκινιά έμελλε να γεννηθεί ο άρχοντας του ελληνικού πενταγράμμου το 1940. Σε μία πολύτεκνη οικογένεια Μικρασιατών προσφύγων ήταν το 12 παιδί και το μοναδικό αγόρι, έχοντας 11 μεγαλύτερες αδερφές. Ο πατέρας του, που περίμενε τον γιο πως και πως, τον προόριζε να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση και να γίνει μανάβης, αλλά εκείνος είχε άλλα σχέδια…

«Γύρω στα 15 δεν άντεξα και το είπα στον πατέρα μου. Περίμενα πως θα με σφάξει. Θεατρίνος ο γιος του λαχαναγορίτη; Και τότε μου λέει: “Πάμε”. Και χωρίς να ξέρω για πού τραβάμε, με πηγαίνει στο Εθνικό Ωδείο του Καλομοίρη, που είχε και θεατρικό τμήμα. Στην επιστροφή, μου λέει: “Για να μην μου παραπονεθείς καμιά φορά ότι ήθελες αυτό να γίνεις κι εγώ σε εμπόδισα”». Αυτό εκμυστηρεύτηκε σε μία από τις συνεντεύξεις του. Και έπειτα όλα πήραν το δρόμο τους...

Ο Τόλης Βοσκόπουλος ξεκίνησε ως ηθοποιός στον καλλιτεχνικό χώρο, συμμετέχοντας σε ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, το τραγούδι όμως ήταν πάντα στο αίμα του και θέλησε να αφιερωθεί σε αυτό.

Ο δρόμος προς την κορυφή

Τα χρόνια του ‘70 ήταν εκείνα που τον τοποθέτησαν στην κορυφή. Ένα αστέρι που είχε αρχίσει να ανεβαίνει σιγά-σιγά από τα ‘60, για να καρφωθεί στο ψηλότερο σημείο την επόμενη δεκαετία και να μείνει εκεί για πάντα.

Το μεγάλο “μπαμ” θα συμβεί με την περίφημη «Αγωνία» των Γιώργου Ζαμπέτα - Χαράλαμπου Βασιλειάδη το 1968. Το τραγούδι θα πουλήσει δεκάδες χιλιάδες κόπιες, ενώ θα περάσει και στον κινηματογράφο, με την ταινία «Αγωνία» του Οδυσσέα Κωστελέτου.

Η δεκαετία του ’80 ήταν πια μια άλλη εποχή. Παρά ταύτα ο Τόλης Βοσκόπουλος συνεχίζει απτόητος την επιτυχή πορεία του, ηχογραφώντας συνέχεια δίσκους και γεμίζοντας τα μαγαζιά στο φουλ. Όπου κι αν εμφανίζεται δεν πέφτει καρφίτσα.

Για παραπάνω από 35 χρόνια όλες του οι εμφανίσεις ήταν sold-out με τον Τόλη Βοσκόπουλο να αποθεώνεται από το κοινό ερμηνεύοντας τραγούδια-επιτυχίες.

Με καριέρα πάνω από 60 χρόνια στο ελληνικό τραγούδι, ο Βοσκόπουλος υπήρξε από τους πιο εμπορικούς καλλιτέχνες, αν όχι ο πιο εμπορικός διαχρονικά, και ερμήνευσε τεράστιες επιτυχίες και κομμάτια που θεωρούνται, πλέον, κλασικά.

Κομμάτια όπως «Δυο καρδιές», «Το φεγγάρι πάνωθέ μου», «Μα εγώ αγαπώ μία», «Και εσύ θα φύγεις», «Γλυκά πονούσε το μαχαίρι», «Οι άντρες δε μιλούν πολύ», «Άιντε στην υγειά της», «Αδέλφια μου, αλήτες, πουλιά», «Ανεπανάληπτος», «Πριν χαθεί το όνειρο μας», «Της Χελιδονούς το ρέμα», «Τσιγγάνα για χατίρι σου», «Ψύλλοι στα αφτιά μου», «Μου χρωστάει μια αγάπη η ζωή», και πόσα άλλα.

Γιατί το αποκαλούσαν πρίγκιπα;

Λόγω του στυλ του, του στησίματός του στην πίστα αλλά και του τρόπου ερμηνείας και ντυσίματος, οι φανατικοί θαυμαστές του τον αποκαλούσαν “πρίγκιπα”.

Ο Τόλης υιοθετεί διάφορα προσωπεία, look, άλλοτε πιο χίπικα και επιμελημένα ατημέλητα, άλλοτε πιο σοβαρά και κυριλέ, πάντα όμως με στόχευση στον γυναικείο πληθυσμό που παραληρεί, μα και στον αντρικό που σέβεται και ακολουθεί.

Πλούσιο ήταν το έργο του και ως συνθέτης, με μουσικές που τραγούδησε και ο ίδιος αλλά και έδινε σε άλλους καταξιωμένους καλλιτέχνες της εποχής.

Ο άρχοντας της πίστας άφησε δυσαναπλήρωτο κενό μένει όμως ζωντανός μέσα από τα αναρίθμητα τραγούδια που ερμήνευσε. Με μια αισθαντική φωνή που πλημμύριζε συναισθήματα. Μια φωνή που έβγαινε από την ψυχή και την καρδιά του. Ανεπανάληπτος σε όλα του. Όσοι συνεργάστηκαν μαζί του έχουν μόνο καλά λόγια να πουν. Κύριος, ευγενικός, μοναδικός, δοτικός πάντα πλούσιος σε συναισθήματα. Συνάδελφοί του συγκλονισμένοι από το αιφνίδιο φευγιό του έχουν να θυμούνται ανεπανάληπτες… αναμνήσεις.

Οι γυναίκες που σημάδεψαν τη ζωή του

Μια ζωή γεμάτη έρωτες. Ο Τόλης Βοσκόπουλος αγαπήθηκε και αγάπησε τις γυναίκες, με κάθε του σχέση να γίνεται εξώφυλλο και θέμα συζήτησης της καλλιτεχνικής ζωής.

Στο Ωδείο, όπου πήγε για σπουδές, γνώρισε και παντρεύτηκε, μόλις στα 20 του, την ηθοποιό Στέλλα Στρατηγού, αλλά, όπως φάνηκε, δεν μπορούσε να της είναι πιστός.

Ερωτεύτηκε τη Δούκισσα, από την οποία τελικά χώρισε και επέστρεψε στην πρώτη του γυναίκα. Δεν συνέβη το ίδιο όταν στα γυρίσματα της ταινίας «Μαριχουάνα Στοπ» συνάντησε τη Ζωή Λάσκαρη. Ο έρωτας που αναπτύχθηκε ανάμεσά τους έκανε τη Στέλλα Στρατηγού να φύγει, τελικά, από τη ζωή του.

Για τη Λάσκαρη φημολογείται ότι έγραψε και το «Ξανθή αγαπημένη Παναγιά». Η θυελλώδης σχέση τους κράτησε τρία χρόνια. Χώρισαν τηλεφωνικά. Στην συνέχεια ήρθε στη ζωή του η Μαρινέλλα. Έγιναν ντουέτο στη ζωή και την τέχνη. Μετά από 8 χρόνια κοινής ζωής χώρισαν.

Επόμενη σύζυγός του ήταν η Τζούλια Παπαδημητρίου. με την οποία θα βρεθούν αντιμέτωποι δικαστικά για πολλά χρόνια καθώς υπήρξε θέμα αμφισβήτησης της πατρότητας της κόρης της.

Η δικαστική διαμάχη, που έκλεισε τον περασμένο Απρίλιο, όταν ο Άρειος Πάγος αποφάσισε οριστικά και αμετάκλητα πως η Χαρά δεν είναι κόρη του Τόλη και δεν μπορεί να φέρει το επώνυμό του.

Από τον Αύγουστο του 1996, ο πρίγκιπας βρήκε την πριγκίπισσα της καρδιάς του. Η Άντζελα Γκερέκου ήταν η γυναίκα της ζωής του και τους χώρισε μόνο ο θάνατος. Μαζί απέκτησαν μία κόρη, τη Μαρία.