Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νάσος Ηλιόπουλος: Τα σχολεία άνοιξαν όπως έκλεισαν

Νάσος Ηλιόπουλος: Τα σχολεία άνοιξαν όπως έκλεισαν

«Τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν. Χωρίς περισσότερες και αραιότερες τάξεις, χωρίς να έχουν γίνει οι απαιτούμενες προσλήψεις εκπαιδευτικών, με ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας, χωρίς αξιόπιστη επιδημιολογική επιτήρηση και με υγειονομικά πρωτόκολλα που περισσότερο ανησυχούν παρά καθησυχάζουν» τονίζει σε ανακοίνωσή της, η δημοτική παράταξη της Αθήνας «Ανοιχτή Πόλη», αντιπροσωπεία της οποίας με τον επικεφαλής της, Νάσο Ηλιόπουλο, επισκέφτηκαν σήμερα δημοτικά σχολεία της πρωτεύουσας.

Νάσος Ηλιόπουλος

Στη σχετική ανακοίνωση της, καταγγέλλει τη Δημοτική Αρχή Μπακογιάννη, για κακό σχεδιασμό και εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής. «Με προκατασκευασμένες αίθουσες τύπου κοντέινερ περιορίζει αύλειους χώρους σχολείων σε συνθήκες πανδημίας, όπως προβλέπεται να συμβεί στα 143ο και 144ο Νηπιαγωγεία που ήδη λειτουργούν με υπεράριθμους μαθητές», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της.

Η Ανοιχτή Πόλη, σημειώνει επίσης ότι τα εμπόδια της σχολικής κοινότητας στις καθημερινές προσπάθειές της να υπερασπιστεί την ποιότητα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας είναι «πολλά και ποικίλα».

Τέλος επισημαίνει με νόημα ότι «η Ανοιχτή Πόλη, με τους δημοτικούς και τους κοινοτικούς συμβούλους της, καθώς και με τους εκπροσώπους της στις σχολικές επιτροπές, θα σταθεί κοντά στις ανησυχίες της σχολικής κοινότητας, η οποία καλύτερα από όλους γνωρίζει τις ανάγκες της. Η νέα σχολική χρονιά πρέπει να είναι μια χρονιά που η φωνή της θα ακουστεί και θα γίνει σεβαστή».

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης της Αθήνας «Ανοιχτή Πόλη»

«Η Ανοιχτή Πόλη εύχεται καλή σχολική χρονιά σε μαθητές, μαθήτριες, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Η επιστροφή στις αίθουσες και τη ζωντανή διδασκαλία είναι από μόνη της ένα αισιόδοξο γεγονός, που όμως φέτος σκιάζεται από τις ανησυχητικές εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας, αλλά και την αδυναμία κυβέρνησης και δημοτικής αρχής να εξασφαλίσουν την επαρκή θωράκιση της σχολικής κοινότητας.

Τα σχολεία ανοίγουν όπως έκλεισαν. Χωρίς περισσότερες και αραιότερες τάξεις, χωρίς να έχουν γίνει οι απαιτούμενες προσλήψεις εκπαιδευτικών, με ελλείψεις στο προσωπικό καθαριότητας, χωρίς αξιόπιστη επιδημιολογική επιτήρηση και με υγειονομικά πρωτόκολλα που περισσότερο ανησυχούν παρά καθησυχάζουν, όπως την πρόβλεψη για κλείσιμο ενός τμήματος με 50%+1 κρούσματα. Σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον που φορτίζεται από την επιλογή της κυβέρνησης να απεγκλωβίσει τους νέους από τα πανεπιστήμια, για να τους εγκλωβίσει στα ιδιωτικά κυκλώματα και παρακυκλώματα των κολεγίων, και από τη φοβικότητα με την οποία αυτή αντιμετωπίζει τη νεολαία, όπως μαρτυρά και η σύσταση ειδικού σώματος αστυνομικών για τα ΑΕΙ. Δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι της Ανοιχτής Πόλης , με τον επικεφαλής της κίνησης Νάσο Ηλιόπουλο, επισκέφτηκαν σήμερα τα 30ο & 145ο, 143ο & 144ο νηπιαγωγεία, καθώς και τα 25ο & 174ο δημοτικά σχολεία της Αθήνας. Τα εμπόδια που συναντά εκεί η σχολική κοινότητα στις καθημερινές προσπάθειές της να υπερασπιστεί την ποιότητα της εκπαιδευτικής καθημερινότητας είναι πολλά και ποικίλα. Ξεκινούν από την αδιαφορία των αρμοδίων για προβλήματα συντήρησης υποδομών των σχολείων που χρονίζουν και φτάνουν στην πρόσφατη επιχείρηση της δημοτικής αρχής Μπακογιάννη να εφαρμόσει τον κακό σχεδιασμό της για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής.

Σχεδιασμό που με προκατασκευασμένες αίθουσες τύπου κοντέινερ περιορίζει αύλειους χώρους σχολείων σε συνθήκες πανδημίας, όπως προβλέπεται να συμβεί στα 143ο και 144ο Νηπιαγωγεία που ήδη λειτουργούν με υπεράριθμους μαθητές, ενώ σε άλλες περιπτώσεις καταργεί κοινόχρηστους χώρους αναψυχής που έχουν ανάγκη οι γειτονιές και ιδιαίτερα τα παιδιά. Με τέτοια δεδομένα, το αίσθημα ανασφάλειας που διαπιστώσαμε στις σημερινές επισκέψεις μας στα σχολεία είναι δικαιολογημένο».

Η Ανοιχτή Πόλη, με τους δημοτικούς και τους κοινοτικούς συμβούλους της, καθώς και με τους εκπροσώπους της στις σχολικές επιτροπές, θα σταθεί κοντά στις ανησυχίες της σχολικής κοινότητας, η οποία καλύτερα από όλους γνωρίζει τις ανάγκες της. Η νέα σχολική χρονιά πρέπει να είναι μια χρονιά που η φωνή της θα ακουστεί και θα γίνει σεβαστή.