Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τρία νέα πιστοποιητικά θα χορηγούνται ψηφιακά - Ποια είναι η διαδικασία

Τρία νέα πιστοποιητικά θα χορηγούνται ψηφιακά - Ποια είναι η διαδικασία

Πιστοποιητικά κληρονομιάς, Πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, Προσωρινή άδεια οδήγησης για νέους οδηγούς

1. Πιστοποιητικά κληρονομιάς

Εντός των επόμενων ημερών ολοκληρώνεται η ηλεκτρονική παραλαβή 3 πιστοποιητικών που αφορούν στην κληρονομιά από solon.gov.gr

-Περί μη δημοσίευσης Διαθήκης

-Περί μη αποποίησης Κληρονομιάς

-Περί μη προσβολής/ αμφισβήτησης κληρονομικού δικαιώματος

Η πιλοτική παραγωγική λειτουργία θα είναι σύντομη και θα αφορά στα ανωτέρω πιστοποιητικά που εκδίδονται από τα δικαστικά καταστήματα: Εφετείο Πειραιά, Πρωτοδικείο Πειραιά, Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης και Ειρηνοδικείο Αθηνών. Στην παραγωγική λειτουργία διαθέσιμα θα είναι τα πιστοποιητικά κληρονομιάς που εκδίδουν 13 Ειρηνοδικεία και 4 Πρωτοδικεία της χώρας και τα οποία καλύπτουν το μεγαλύτερο αριθμό αιτήσεων.

Μετά τα τρία προαναφερόμενα πιστοποιητικά, θα δοθούν ηλεκτρονικά και τα υπόλοιπα πιστοποιητικά που εκδίδονται από δικαστήρια μεταξύ των οποίων θα είναι και τα πιστοποιητικά φερεγγυότητας, όπως για παράδειγμα το πιστοποιητικό περί μη πτώχευσης, αλλά όλα τα υπόλοιπα πιστοποιητικά που εκδίδονται από τα δικαστήρια .

2. Πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης

Σε σύντομο διάστημα θα είναι διαθέσιμα μέσω του gov.gr τα πιστοποιητικά που εκδίδουν οι δήμοι περί αστικής κατάστασης. Επιπλέον, των πιστοποιητικών γέννησης και οικογενειακής κατάστασης που ήδη οι πολίτες μπορούν να αιτηθούν και να παραλάβουν μέσω της πύλης ΕΡΜΗΣ, διαθέσιμο θα είναι και το εγγυτέρων συγγενών (πιστοποιητικό που βγαίνει μετά το θάνατο κάποιου κυρίως για κληρονομικούς λόγους). Τέλος, οι πολίτες θα μπορούν να αιτηθούν και να παραλάβουν ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, γάμου, συμφώνου συμβίωσης και θανάτου που καταρτίστηκαν σε ληξιαρχεία της ελληνικής επικράτειας.

 3. Προσωρινή άδεια οδήγησης για νέους οδηγούς

Ήδη, σε συνεργασία βρίσκονται τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών για τη διοικητική και ψηφιακή αναβάθμιση του ΥΜΕ. Οι πρώτες δράσεις έχουν αρχίσει ήδη να υλοποιούνται από ομάδες εργασίας στελεχών της γενικής γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και του υπουργείου Μεταφορών και αφορούν στην έκδοση της προσωρινής άδειας οδήγησης για νέους οδηγούς, την ανανέωση της άδειας οδήγησης, αλλά την αρχική άδεια οδήγησης για την οποία

α) οι ιατρικές εξετάσεις θα είναι ψηφιακές, θα καταχωρούνται στη συνταγογράφηση και από εκεί θα αναρτώνται, άρα δεν θα χρειάζεται να ο πολίτης να τις προσκομίζει

β) Η φωτογραφία θα είναι μόνο ψηφιακή και γ) σχεδιάζονται εφαρμογές ώστε να μπορεί ο πολίτης να κλείνει το ραντεβού για τις εξετάσεις απρόσωπα και απομακρυμένα χωρίς την εμπλοκή των σχολών οδηγών που μέχρι σήμερα κλείνουν ραντεβού για τις εξετάσεις μέσω της Περιφέρειας

 Και για τις τρεις διαδικασίες οι πολίτες θα υποβάλλουν ψηφιακά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά με αποτέλεσμα να ελαχιστοποιείται η μετάβαση των πολιτών στις αρμόδιες υπηρεσίες. Όσον αφορά στην προσωρινή άδεια οδήγησης, ο πολίτης θα μπορεί να οδηγήσει μετά τις επιτυχείς εξετάσεις, χωρίς διάστημα εβδομάδων αναμονής για να λάβει το δίπλωμά του.

 

Ψηφιακή δήλωση γέννησης

Ψηφιακά δηλώθηκαν 5669 γεννήσεις νεογνών από την πρώτη μέρα της πιλοτικής λειτουργίας της απλούστευσης μέχρι σήμερα. Για όλες αυτές τις γεννήσεις συντάχθηκε ληξιαρχική πράξη γέννησης, αποδόθηκε ΑΜΚΑ, ορίστηκε ο ασφαλιστικός φορέας, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, ενώ για όσες μητέρες το δικαιούνταν έγινε και η αίτηση για το επίδομα γέννησης.

Να αναφέρουμε ότι η απλούστευση δεν αφορά μόνο στις γεννήσεις που γίνονται στα μαιευτήρια, αλλά για όλα τα παιδιά που γεννήθηκαν μετά τις 17 Φεβρουαρίου, στα οποία αποδόθηκε ΑΜΚΑ κατά την κατάρτιση της Ληξιαρχικής Πράξης Γέννησης στο ληξιαρχείο.

 

Η διαδικασία έκδοσης ψηφιακών πιστοποιητικών

Βήμα 1. Εγγραφή του χρήστη στην Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης «ΕΡΜΗΣ» και ενεργοποίηση του λογαριασμού του

Ο τελικός χρήστης θα πρέπει να εγγραφεί στην Εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» σύμφωνα με τον σχετικό οδηγό (για την ενεργοποίηση του λογαριασμού δεν αρκεί μόνον η εγγραφή, αλλά και η ενεργοποίηση του λογαριασμού μέσω των οδηγιών του επιβεβαιωτικού e-mail που θα σταλεί κατά την εγγραφή του χρήστη από την ηλεκτρονική διεύθυνση αποστολής [email protected]

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε).

 

 Βήμα 2. Υποβολή Αίτησης για ψηφιακά πιστοποιητικά στην Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης «ΕΡΜΗΣ»

Εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» ► Συνδεθείτε ► Πίνακας Ελέγχου ► Διαχείριση Ψηφιακών Πιστοποιητικών ► ΥΠΟΒΟΛΗ

 

Βήμα 3. Μετάβαση σε ΚΕΠ

Ο πολίτης θα μεταβεί στο ΚΕΠ προκειμένου να πραγματοποιηθεί η φυσική του ταυτοποίηση και η έγκριση του αιτήματος για χορήγηση ψηφιακών πιστοποιητικών.

Για την έκδοση των προσωπικών ψηφιακών πιστοποιητικών, ο πολίτης θα πρέπει να προσκομίσει τα ακόλουθα:

α) Αίτηση - υπεύθυνη δήλωση για την έκδοση των πιστοποιητικών όπου θα πρέπει να αναφέρεται το όνομα του εκπροσώπου και για το e-mail που ορίζεται ως υπεύθυνος και διαχειριστής των πιστοποιητικών αυτών (υπεύθυνη δήλωση)

β) Απλό φωτοαντίγραφο του εγγράφου ταυτοποίησης (π.χ. απλό φωτοαντίγραφο ΑΔΤ ή διαβατηρίου νέου τύπου ή διπλώματος οδήγησης).

γ) Εκκαθαριστικό σημείωμα εφορίας ή Α.Μ.Κ.Α. σε περίπτωση που ο πολίτης επιθυμεί να εγγραφεί και σε άλλες υπηρεσίες που πραγματοποιούνται μέσα από την Εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» και για τις οποίες απαιτούνται τα συγκεκριμένα στοιχεία.

δ) Την ΑΔΔΥ (στην περίπτωση έκδοσης πιστοποιητικών σκληρής αποθήκευσης).

Κατά την επίσκεψή του στο ΚΕΠ, ο πολίτης θα πρέπει να έχει προμηθευτεί την απαιτούμενη ΑΔΔΥ, εφόσον επιθυμεί να αποκτήσει ψηφιακή υπογραφή η οποία επέχει θέση ιδιόχειρης υπογραφής, τόσο στο ουσιαστικό, όσο και στο δικονομικό δίκαιο.

Η λίστα με τις ΑΔΔΥ που έχουν ελεγχθεί ότι λειτουργούν σωστά με την υποδομή δημοσίου κλειδιού και επιπροσθέτως με το CMS (Intercede myID) του ΕΡΜΗ θα τη βρείτε εδώ.

 

Βήμα 4. Επίσκεψη στο δικτυακό τόπο της Υ.Α.Π. ► Εργαλεία για την προετοιμασία του υπολογιστή του.

(Οδηγίες εγκατάστασης-παραλαβής ψηφιακών πιστοποιητικών).

 

Βήμα 5. Αποθήκευση των ψηφιακών πιστοποιητικών στην ΑΔΔΥ του χρήστη.

Εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» ► Συνδεθείτε ► Πίνακας Ελέγχου ► Διαχείριση Προσωπικών Ψηφιακών Πιστοποιητικών ► Σημειώστε τον προσωπικό μυστικό κωδικό ► Τσεκάρετε και τις 3 επιλογές ► ΕΚΔΟΣΗ ► Επιλέξτε τον τύπο της ΑΔΔΥ που διαθέτετε ► Πληκτρολογείστε το username σας και τον προσωπικό μυστικό κωδικό ► Τοποθετήστε το usb token στη θύρα ► Πληκτρολογήστε το pin της ΑΔΔΥ ► ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ της ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.

 

Για την ψηφιακή υπογραφή: www.aped.gov.gr/more/obtainsignature.html