Skip to content
Σάββατο, 26 Απριλίου 2025

Τον Ιούλιο οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ

Τον Ιούλιο αναμένεται να κατατεθούν τελικά, μετά από τρίμηνη παράταση, οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ). Μεταξύ των οκτώ επιχειρηματικών σχημάτων, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εταιρεία στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού, τουλάχιστον τέσσερα φαίνεται ότι το διατηρούν, καθώς ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ για επικαιροποίησή του, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, στη διάρκεια εκδήλωσης παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εισηγμένης σε επενδυτές.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι συζητήσεις για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τον ΟΛΘ (απαραίτητη για να προχωρήσει η διαδικασία της πώλησης), χωρίς προς το παρόν να έχουν ληφθεί αποφάσεις.

Επίσης, εντός του Απριλίου αναμένεται η τελική έγκριση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ για το master plan της εταιρείας, ώστε ακολούθως να υποβληθεί στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με στόχο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «να ανέβει κατηγορία» (φτάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών, κάτι που απαιτεί επέκταση της 6ης προβλήτας και του συμβατικού λιμένος).

Διαβάστε επίσης: Η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco σήμερα στο Μαξίμου

Εν αναμονή των εξελίξεων, η ΟΛΘ ΑΕ, υλοποιεί για φέτος αναπτυξιακό πρόγραμμα ύψους άνω των 15 εκατ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- τη δημιουργία νέας υπηρεσίας υποδοχής εγχωρίων containers προς εξαγωγή, κάτι που θα απαιτήσει την πρόσληψη 78 μόνιμων υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ.

Η δημιουργία της νέας υπηρεσίας, που θα επιτρέψει στο λιμάνι να εξυπηρετεί περίπου 100.000 κινήσεις εμπορευματοκιβωτίων, θα απαιτήσει επένδυση 2 εκατ. ευρώ αλλά εκτιμάται ότι άμεσα «θα βγάλει τα λεφτά της» με το παραπάνω, καθώς θα αποφέρει στην ΟΛΘ πρόσθετο τζίρο 4 εκατ. ευρώ και κέρδη περίπου 1 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στο μεταξύ, παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία της ΟΛΘ ΑΕ στους επενδυτές, ο κ. Μακρής σημείωσε ότι η εταιρεία παρουσίασε πέρυσι τα δεύτερα υψηλότερα κέρδη προ φόρων από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο το 2001. Παρότι τα μεγέθη της μειώθηκαν σε σχέση με το 2014, οι δείκτες κερδοφορίας παρέμειναν υψηλοί. Ενδεικτικό είναι ότι το 2015 παρουσίασε εντυπωσιακή λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙΤDA) ίση με το 52,79% του τζίρου της.

Σύμφωνα με τον κ. Μακρή, η μείωση του κύκλου εργασιών το 2015, στα 50,8 εκατ. έναντι 54,8 εκατ. το 2014, οφείλεται κυρίως στη μειωμένη διακίνηση του συμβατικού φορτίου και ιδίως των μεταλλευμάτων (ιδίως νικελίου). Δυσμενώς επέδρασε και το λουκέτο σε μεγάλη χαλυβουργική εταιρεία- πελάτη του λιμανιού.

Σχετικά με το 5ετές επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας, ύψους 309 εκατ. ευρώ, ο κ.Μακρής επισήμανε ότι αυτό αφορά ουσιαστικά την επέκταση της 6ης προβλήτας και ειδικότερα του κρηπιδώματος ’26’ κατά 660 μέτρα και του ’24’ κατά 380 μέτρα σε μήκος.

Φωτογραφία: Eurokinissi

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Τα πιο Δημοφιλή