ΣΕ ΠΟΙΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Στο πακέτο Γιούνκερ εντάσσει η κυβέρνηση ήδη σχεδιασμένα μεγάλα έργα στην Αττική που είχαν παγώσει τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα με εισήγηση που ενέκρινε το κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) στο συγκεκριμένο πακέτο εντάσσονται:
Η κατασκευή σήραγγας τριών χιλιομέτρων που θα ενώνει την Περιφερειακή Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Είναι η πρώτη φορά που το έργο των 450 εκατ. ευρώ εμφανίζεται ως αυτόνομο καθώς στο παρελθόν είχε ενταχθεί στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που ουδέποτε υλοποιήθηκαν. Σύμφωνα με την πρόταση, ο ιδιώτης που θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση της σήραγγας, για εκτιμώμενη περίοδο 30 ετών, θα αναλάβει και την αναβάθμιση των οδικών συνδέσεων από την έξοδο του τούνελ στη Βουλιαγμένης μέχρι τον κόμβο Αλίμου, αλλά και την αντίστοιχη αναβάθμιση της διασύνδεσης με τη λεωφόρο Κατεχάκη.
Ακολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος (προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ) και το μεγάλο πακέτο των τριών έργων για το Λαύριο, που περιλαμβάνει την αναβάθμιση του λιμανιού και τη σιδηροδρομική (επέκταση προαστιακού) και οδική διασύνδεση (επέκταση Αττικής Οδού), προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.
Το κόστος επέκτασης του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο εκτιμάται στα 140 εκατ. ευρώ, ενώ η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης στα 100 εκατ. ευρώ.