Της Ματίνας Πολυχρόνη από την Κυριακάτικη Kontranews
Οι πρωτόγνωρες συνθήκες, η μαγνητοσκοπημένη αλά…ζωντανή μετάδοση, οι μάσκες της Lady Gaga, τα ηχηρά μηνύματα και ο φόρος τιμής στον «Μαύρο Πάνθηρα»
MTV VMAs 2020: Πρώτη γεύση για τις μετά-κορωνοϊού διοργανώσεις

Μια ένδειξη για το πώς θα είναι από εδώ και στο εξής οι μεγάλες λαμπερές τελετές της σόου μπιζ εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, αποτέλεσαν τα μουσικά βραβεία MTV. Τα VMA ήταν η πρώτη μεγάλη διοργάνωση που μεταδόθηκε ζωντανά – φαινομενικά τουλάχιστον- από τότε που η πανδημία του κορωνοϊού «πάγωσε» όλες τις παραγωγές στην Αμερική. Μπορεί να διοργανώθηκαν με αλλαγές της τελευταίας στιγμής και με μαγνητοσκοπημένες εμφανίσεις των καλλιτεχνών σε διάφορες υπαίθριες τοποθεσίες της Νέας Υόρκης χωρίς κοινό ή με περιορισμένο αριθμό θεατών, δεν έλειπε, όμως, σχεδόν τίποτα από τη μεγάλη βραδιά για τα μέλη της μουσικής βιομηχανίας. Ούτε η λάμψη, ούτε οι εντυπωσιακές και εκκεντρικές εμφανίσεις και η μουσική αλλά και σε καμία περίπτωση ούτε…οι μάσκες!
Είπαμε, όμως, σχεδόν τίποτα, γιατί έλειπε κάτι… η ζωντάνια. Η φετινή διοργάνωση προσαρμοσμένη στις ειδικές συνθήκες τις οποίες επιβάλλει η πανδημία του κορωνοϊού ήταν ξεχωριστή. Μια μίξη από ομιλίες μέσω βίντεο και ένας ενθουσιασμός βασισμένος κυρίως σε οπτικά εφέ και τη χαρά των σταρ. Εύλογη αμηχανία, ψεύτικα χειροκροτήματα και πολύ μαγνητοσκοπημένο υλικό – αν και υποτίθεται πως το σόου θα ήταν ζωντανό- συνέθεσαν ένα σκηνικό το οποίο σε καμία περίπτωση δε θύμιζε την άλλοτε ζωντανή και γεμάτη ενέργεια διοργάνωση.
Από την άλλη, όμως, ψεύτικα χειροκροτήματα ούτως ή άλλως πολλάκις επιστρατεύονται, αμηχανία – ειδικά κατά τις ομιλίες- πάντα υπάρχει και όσον αφορά στα μαγνητοσκοπημένα αποσπάσματα, από το κόκκινο χαλί μέχρι και τις απονομές- ποιον έβλαψαν; Σημασία έχει πως τα βραβεία διεξήχθησαν φέρνοντας στο προσκήνιο σημαντικά μηνύματα σχετικά με τον κορωνοϊό αλλά και με τη ρατσιστική αστυνομική βία.
Τα VMAs αναγνώρισαν τον σπουδαίο ρόλο των ηρώων της εποχής του κορωνοϊού, του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, δηλαδή, που πολεμάει στην πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στην πανδημία ενώ αποδόθηκαν και βραβεία στην Αριάνα Γκράντε, τον Τζάστιν Μπίμπερ καθώς και στο Λατινοαμερικανικό συγκρότημα CNCO για τη μουσική που ηχογράφησαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας.
Παράλληλα, τo κίνημα «Black Lives Matters» είχε την τιμητική του με την οικοδέσποινα της βραδιάς, Κέκε Πάλμερ, να τονίζει πως «Είναι η ώρα να γίνουμε η αλλαγή που θέλουμε να δούμε. Χρειάζεται να ενωθούμε και η μουσική έχει αυτή τη δύναμη».
Ο επιτυχημένος τραγουδιστής The Weeknd, ο οποίος άνοιξε το σόου τραγουδώντας την τεράστια επιτυχία «Blinding Lights» ενώ βρισκόταν σε ύψος 300 μέτρων σε έναν από τους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης με θέα στο Μανχάταν, έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα απαιτώντας δικαιοσύνη για τον Jacob Blake και την Breonna Taylor. Τον 29χρονο Αφροαμερικανό ο οποίος πυροβολήθηκε πολλές φορές στην πλάτη από αστυνομικούς στην Kenosha του Ουισκόνσιν στις 23 Αυγούστου, με αποτέλεσμα να μείνει παράλυτος και την 26χρονη Αφροαμερικανή η οποία σκοτώθηκε στο ίδιο της το κρεβάτι από τα πυρά αστυνομικών που είχαν εισβάλει, το Μάρτιο, χωρίς προειδοποίηση στο διαμέρισμά της στο Λούισβιλ του Κεντάκι.
H… τονωτική ένεση

Οι νικητές αποδέχτηκαν τα βραβεία τους είτε αυτοπροσώπως είτε μέσω βίντεο. Η Lady Gaga και ο The Weeknd ήταν οι πρωταγωνιστές της βραδιάς με την εκκεντρική τραγουδίστρια να κερδίζει 5 βραβεία, ανάμεσά τους και αυτό του «Καλλιτέχνη της Χρονιάς» και τον Καναδό τραγουδιστή να αναδεικνύεται νικητής στην κορυφαία κατηγορία «Καλύτερο Βίντεο Κλιπ» για την επιτυχία του «Blinding Lights».
Και αν η βραδιά με όλα τα μέτρα πρόληψης εξάπλωσης του κορωνοϊού έμοιαζε μάλλον περίεργη, η Lady Gaga ήρθε ως τονωτική ένεση. Η τραγουδίστρια εντυπωσίασε με τις εννέα διαφορετικές εμφανίσεις της επί σκηνής που περιλάμβαναν βέβαια και… πρωτότυπες μάσκες προστασίας προτρέποντας, μάλιστα, τους θεατές να μένουν ασφαλής φορώντας μάσκα καθώς, όπως είπε «είναι «ένδειξη σεβασμού».
Θλίψη για το χαμό του «Μαύρου Πάνθηρα»

Η βραδιά των MTV Video Music Awards ήταν αφιερωμένη στον ηθοποιό, Τσάντγουικ Μπόουζμαν, τον Black Panther της Marvel, ο οποίος πέθανε στις 29 Αυγούστου σε ηλικία 43 ετών μετά από μάχη τεσσάρων χρόνων με τον καρκίνο.
Η είδηση του θανάτου του Μπόουζμαν, σκόρπισε θλίψη στους απανταχού φαν της Marvel και όχι μόνο. O Αμερικανός ηθοποιός «έφυγε» ακριβώς πάνω στο απόγειο της φήμης του νικημένος από τον καρκίνο του εντέρου με τον οποίο πάλευε από το 2016.
Οι θαυμαστές του δεν σταματούν να εκφράζουν την αγάπη τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα η ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό του Μπόουζμαν, με την οποία ανακοινώθηκε η τραγική είδηση, έγινε το tweet με τα περισσότερα likes στην ιστορία του Twitter.
Το «Black Panther» ήταν η πρώτη υπερηρωική ταινία με πρωταγωνιστή έναν μαύρο χαρακτήρα και έγραψε ιστορία. Όχι μόνο κατάφερε να συγκεντρώσει σχεδόν 1.3 δισεκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box office, κατακερματίζοντας τις όποιες προκαταλήψεις που ήθελαν μια τέτοιους είδους ταινία με πρωταγωνιστή έναν μαύρο χαρακτήρα να μην τα πηγαίνει καλά, αλλά ήταν η πρώτη υπερηρωική ταινία η οποία κέρδισε υποψηφιότητα για «Καλύτερη Ταινία» στα Όσκαρ αλλά και 3 βραβεία.
Το Κόλπο του Αιώνα: Η επιτυχία των θερινών

Το «El robo del siglo» είναι μια αργεντίνικη κωμωδία εγκλήματος βασισμένη στην αληθινή ιστορία της μεγαλύτερης τραπεζικής ληστείας στην Αργεντινή, η οποία έγινε στις 13/1 του 2006 στην Banco Rio του Σαν Ισίδρο, προαστίου του Μπουένος Άιρες. Η θρυλική ληστεία απασχολούσε την κοινή γνώμη επί σειρά ετών, ενώ αποτελεί και τη βασική πηγή έμπνευσης για την πασίγνωστη σειρά του Netflix «La casa de papel».
Ο Αργεντινός σκηνοθέτης Άριελ Γουίνογκραντς καταφέρνει να στήσει μια απολαυστική κωμική περιπέτεια στην οποία ένας από τους σεναριογράφους είναι, μάλιστα, ο Φερνάντο Αραούχο, ένα από τα μέλη της ομάδας που έκαναν τη ληστεία!
Η ταινία έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία στην Αργεντινή ενώ αποτελεί και την επιτυχία του καλοκαιριού στα θερινά σινεμά της χώρας μας ξεπερνώντας πλέον τα 50.000 εισιτήρια.