Με την κατάθεση της πρότασης των ιταλικών σιδηροδρόμων αναμένεται να κλείσουν οι δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ ακόμα παίζει δυνατά και το ρωσικό ενδιαφέρον. H προθεσμία για κατάθεση προσφορών, τόσο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο και την εταιρεία συντήρησης ΕΕΣΤΥ, λήγει την Τετάρτη στις 17:00 ώρα Ελλάδας.
Μέχρι τώρα, μη δεσμευτικές προσφορές έχουν υποβάλει οι ιταλικοί και οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), όπως και η ελληνική κατασκευαστική ΓEK-Tέρνα. Όμως σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν πηγές με καλή γνώση των εξελίξεων στο Reuters, το πιθανότερο είναι πως το ιταλικό ενδιαφέρον θα εξελιχθεί σε δεσμευτική προσφορά μέχρι την Τετάρτη, αλλά από την άλλη, παρά το ενδιαφέρον δεν είναι σίγουρο ότι το ίδιο θα πράξουν και οι Ρώσοι.
Σύμφωνα με το ξένο πρακτορείο, «δεν υπάρχει κινητικότητα» από το ρωσικό στρατόπεδο και η ΓEK-Τέρνα δεν συμμετείχε καν στη διαδικασία των ελέγχων (due diligence), οπότε θα ήταν έκπληξη έκαναν προσφορά. Από την άλλη το ρωσικό ενδιαφέρον φαίνεται να έχει περάσει από το μέσο σταθερής τροχιάς στα λιμάνια, με την ίδια πηγή να δηλώνει, «νομίζω ότι οι Ρώσοι θέλουν τον ΟΛΘ».
Από την ελληνική πλευρά, παραμένουν «μυστικές» οι εκτιμήσεις για το ύψος του αντιτίμου, το οποίο αναμένεται να κυμανθεί στα επίπεδα των 50 εκατ. ευρώ για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO.