ΣΕ ΖΩΝΗ 2 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΥΡΑ ΚΟΥΤΙΑ
Δεν υπήρχαν προειδοποιήσεις για τεχνικά προβλήματα στο αεροσκάφος της Egypt Air το τελευταίο 24ωρο πριν τη συντριβή του στη Μεσόγειο, δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος των αιγυπτιακών αερογραμμών, Σαφουάτ Μουσαλάμ.
«Για εμένα κάτι τέτοιο δεν είναι αληθές», ανέφερε ο Σαφουάτ Μουσαλάμ, στο περιθώριο ετήσιας εκδήλωσης στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας.
Το αεροσκάφος το οποίο εκτελούσε την πτήση MS804, σύμφωνα με τον Σαφουάτ Μουσαλάμ, δεν αντιμετώπιζε ζητήματα συντήρησης πριν απογειωθεί από το Παρίσι.
«Εμπιστευόμασταν πλήρως τόσο το αεροσκάφος όσο και τον πιλότο», είπε ο πρόεδρος των αιγυπτιακών αερογραμμών.
Σε ζώνη 2 χιλιομέτρων οι έρευνες για τα μαύρα κουτιά
Η περιοχή αναζήτησης του μαύρων κουτιών της πτήσης της Egyptair έχει περιορισθεί σε μία ζώνη 2 χιλιομέτρων τις τελευταίες ώρες, έπειτα από τον εντοπισμό σήματος από γαλλικό πλοίο την Τετάρτη.
Η ζώνη ερευνών για το αεροσκάφος έχει περιοριστεί στα 2 χιλιόμετρα (από 5 χλμ. που ήταν), μετά τη λήψη σημάτων από γαλλικό πολεμικό πλοίο τα οποία εικάζεται ότι προέρχονται από ένα από τα δύο «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους.
Πηγή της επιτροπής έρευνας στο Κάιρο διέψευσε τις πληροφορίες των γαλλικών μέσων ενημέρωσης, ότι τα συστήματα του αεροσκάφους, το οποίο συνετρίβη στη Μεσόγειο, είχαν εκπέμψει σειρά ειδοποιήσεων κατά τις πτήσεις που πραγματοποίησε το τελευταίο 24ωρο πριν από τη συντριβή του.
24 ώρες πριν τη συντριβή είχαν ενεργοποιηθεί τρεις φορές τα συστήματα προειδοποίησης
Την ίδια ώρα γαλλικά δημοσιεύματα προβάλλουν ως το επικρατέστερο σενάριο αυτό της μηχανικής βλάβης επισημαίνοντας πως το αεροσκάφος είχε εκπέμψει σειρά προειδοποιήσεων κατά τις προηγούμενες πτήσεις του τελευταίου 24ωρου.
Σύμφωνα με το γαλλικό δίκτυο «France 3», το τελευταίο 24ωρο πριν χαθεί στη Μεσόγειο, στο πιλοτήριο του μοιραίου Airbus είχαν ενεργοποιηθεί τρεις φορές τα συστήματα προειδοποίησης, υποχρεώνοντας το αεροσκάφος σε ισάριθμες αναγκαστικές προσγειώσεις.
Τα περιστατικά καταγράφηκαν λίγο μετά την απογείωσή του από τρία αεροδρόμια. Το αεροσκάφος υποχρεώθηκε να επιστρέψει και να περάσει από τεχνικό έλεγχο χωρίς να εντοπιστεί κάποια βλάβη, αναφέρει το γαλλικό δίκτυο.
«Τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά. Δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς έγινε αλλά σίγουρα δεν είναι φυσιολογικό να επιστρέψει ένα αεροσκάφος τρεις φορές αναφέροντας τεχνικό πρόβλημα και να μην εντοπίζεται τίποτε», δήλωσε πρώην επικεφαλής της υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Γαλλίας.
Κάθε φορά που σε ένα αεροσκάφος ενεργοποιούνται τα συστήματα προειδοποίησης εκπέμπονται αυτόματα σήματα τα οποία καταγράφονται στο σύστημα Acars.
Αν πράγματι ισχύει κάτι τέτοιο, τότε τίθεται θέμα διαφάνειας από την πλευρά των αιγυπτιακών αερογραμμών, οι οποίες από την πρώτη στιγμή μετά τη συντριβή του αεροσκάφους, σχεδόν απέκλεισαν την πιθανότητα μηχανικής βλάβης προτάσσοντας ως πιθανότερο το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης.
Κι ενώ τα γαλλικά Μέσα Ενημέρωσης αφήνουν εκτεθειμένες τις αιγυπτιακές αρχές μέχρι να εντοπιστούν οι καταγραφείς κάθε σενάριο παραμένει ανοικτό. Πάντως, δύο εβδομάδες μετά την συντριβή του αεροσκάφους, δεν έχει εμφανιστεί καμία τρομοκρατική ομάδα που να αναλαμβάνει την ευθύνη.
Εκτός από το δίκτυο «France 3» και η εφημερίδα «Le Parisien» υποστηρίζει πως, το Airbus A320 που εκτελούσε την πτήση MS804 εξέπεμψε τρεις φορές προειδοποιητικά σήματα, μέσα στο 24ωρο πριν τη συντριβή του. Τα προειδοποιητικά σήματα καταγράφηκαν στο σύστημα Acars του αεροσκάφους.
«Μεταξύ 18 και 19 Μαΐου, το αεροσκάφος της EgyptAir πραγματοποίησε συνολικά έξι ταξίδια μεταξύ Ερυθραίας, Αιγύπτου Τυνησίας και Γαλλίας», σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας “e Parisien».
Τα τρία προειδοποιητικά σήματα καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της απογείωσης του αεροσκάφους της Egypt Αir στην Ασμάρα, την Τύνιδα και το Κάιρο.
Στο αεροπλάνο των αιγυπτιακών αερογραμμών επέβαιναν συνολικά 66 άτομα.
Το μοιραίο αεροσκάφος εκτελούσε την πτήση Παρίσι – Κάιρο και τα ξημερώματα της 19ης Μαΐου είχε χαθεί από τα ραντάρ αφότου είχε εγκαταλείψει τον ελληνικό εναέριο χώρο.
Για την ανάσυρση του μαύρου κουτιού αναμένεται η συνδρομή ειδικής ρομποτικής συσκευής με δυνατότητα κατάδυσης στα τρεις χιλιάδες μέτρα.