«Έχε το νου σου στο παιδί…»

Μοιραστείτε το
Της Έφης Μιχελάκη από την Κυριακάτικη Kontranews
«Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα», πρόκειται για έναν στίχο που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο και θα πρέπει να αποτελεί οραματικό στοιχείο για κάθε άνθρωπο που θέλει να συμμετέχει ενεργά στην πολιτική ζωή του τόπου. Σήμερα, το σύνολο της κοινωνίας παρατηρεί την ελπίδα να καταρρέει και αντιπαρατάσσεται με το τέλμα, ενώ το μόνο στοιχείο που παίρνει σάρκα και οστά είναι το πραγματικό πρόσωπο της δεξιάς παράταξης με τον αυταρχισμό που τη διακρίνει.
Από τη στιγμή που η σημερινή κυβέρνηση ανέλαβε τα ηνία της χώρας φρόντισε να συγκεκριμενοποιήσει τον στόχο της, που δεν είναι άλλος από την καταδυνάστευση του δημόσιου τομέα με ότι αυτό συνεπάγεται. Όταν όμως μιλάμε για θέματα που αφορούν ειδικά στην Υγεία και στην Παιδεία και πόσο μάλλον στην συνθήκη της πανδημίας, τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά περίπλοκα. Οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό, που στηρίζει το δημόσιο Σύστημα Υγείας, περιμένουν ακόμα ανταπόκριση στα δίκαια αιτήματά τους, αλλά μάταια. Οι επιχειρηματίες και γενικότερα οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα ασφυκτιούν ολοένα και περισσότερο, χωρίς μια χαραμάδα φωτός στον ορίζοντα. Στο κομμάτι της Παιδείας δεν μπορεί κανείς να βρει την άκρη από ένα κουβάρι μπλεγμένο με εμμονές, προκαταλήψεις και την ανισότητα να κυριαρχεί σε όλα τα επίπεδα.
Μετράμε ήδη πέντε γεμάτους μήνες από την μέρα που άνοιξαν τα σχολεία σε καθεστώς απόλυτης ανασφάλειας από τη στιγμή που κανένα σοβαρό μέτρο δεν είχε παρθεί. Οι λύσεις που θα μπορούσαν να ξεδιαλύνουν το τοπίο ήταν εκεί και περίμεναν ανταπόκριση και δεν ήταν άλλες από τα συνεχόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητές, ιδιαίτερα εκείνων που συγκατοικούν με ευπαθείς ομάδες, η αύξηση του προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία, ακόμα και η λειτουργία τους με εναλασσόμενο ωράριο. Οι παραπάνω ενέργειες εκτός από σοβαρές δράσεις αποτελούν κινήσεις που συνθέτουν ένα κλίμα ασφάλειας στην εκπαιδευτική κοινότητα και ενδεχομένως θα απέτρεπαν από το lockdown που ακολούθησε. Έτσι λοιπόν φτάσαμε στο καθεστώς της τηλεκπαίδευσης, το οποίο αντί να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας εξελίχθηκε σε μαρτύριο εμπλουτισμένο με ανισότητες από τη στιγμή που δεν είχαν όλα τα παιδιά τις ίδιες δυνατότητες, ενώ ταυτόχρονα, έμειναν αιωρούμενα τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά στο μέλλον.
Σήμερα η ανισότητα συνεχίζει να κυριαρχεί στην εκπαίδευση καθώς σε ό,τι αφορά στα λύκεια κάποια παιδιά συνεχίζουν την σύγχρονη τηλεκπαίδευση ενώ κάπόια άλλα ξεκινούν την δια ζώσης μάθηση. Παρ’ όλα αυτά θα δώσουν όλα μαζί εξετάσεις για να μπουν σε ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα με την απαράδεκτη αλλαγή του συστήματος εισαγωγής παρότι η σημερινή συνθήκη επιτάσσει ελαφρύνσεις. Η εκάστοτε κυβέρνηση οφείλει να παρέχει στα παιδιά μια ομαλή πορεία στη σχολική τους ζωή βασισμένη στην ισότητα και τη δικαιοσύνη. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να τους εξασφαλίσει τα απαραίτητα εφόδια με σκοπό να ακολουθήσουν μια πορεία που θα τα κάνει ευτυχισμένα και εκείνα με τη σειρά τους θα συνεισφέρουν στο κοινωνικό σύνολο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Αντί για αυτό παρατηρούμε διάχυτο τον εκφοβισμό για το αύριο και γενικότερα τις εμμονικές τάσεις μιας κυβέρνησης που καταδυναστεύει μέρα με τη μέρα τις συνταγματικά κατοχυρωμένες ελευθερίες μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που συζητείται στη Βουλή και έρχεται να δυναμιτίσει το κλίμα, μιας και οι υπέρμαχοι της ιδιωτικής πρωτοβουλίας έχουν ξεκάθαρο στόχο την απόλυτη υποβάθμιση του δημόσιου πανεπιστήμιου.
Η αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας τη στιγμή που το πανεπιστημιακό άσυλο έχει ήδη καταργηθεί και η αυστηροποίηση του Ποινικού Κώδικά, σε συνδυασμό με προηγούμενα νομοθετήματα, όπως εκείνο της εξίσωσης των δημόσιων πανεπιστημίων με τα ιδιωτικά κολλέγια, συνθέτουν ένα περιβάλλον που θυμίζει εποχές που πέρασαν ανεπιστρεπτί.
Η διαμόρφωση των ιδεών στα πλαίσια της Δημοκρατίας και η διαδικασία κατάκτησης ενός συστήματος που θα συγκροτείται σε βάσεις Δικαιοσύνης, είναι ένας αγώνας που θα παραμείνει διαρκής. Γιατί πολύ απλά, η Ελευθερία δεν μπαίνει σε πρόγραμμα, αντίθετα το πρόγραμμα διαμορφώνεται με τους δικούς της όρους.
* Υπεύθυνη του τμήματος Παιδείας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Κοζάνης
Σχετικά Άρθρα
Δείτε Επίσης
Μην χάνετε καμία στιγμή ενημέρωσης. Παρακολουθήστε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Kontra Channel σε
απευθείας μετάδοση 24/7.