Διαφημίζει την… ακρίβεια η Επιτροπή Ανταγωνισμού

Μοιραστείτε το
ΠΑΡΑ το γεγονός ότι οι τιμές του φυσικού αερίου βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση στην Ευρωπαϊκή Ενωση, οι κερδοσκόποι βρήκαν ευκαιρία να προχωρήσουν σε νέο κύμα ανατιμήσεων σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα.
Οι τιμές του καφέ, του ελαιόλαδου, του γάλακτος, το ψωμί, τα όσπρια και μία σειρά άλλα προϊόντα αυξάνονται 5% μέσα στον Ιανουάριο. Πρόκειται για τη δεύτερη αύξηση μέσα σε διάστημα δύο μηνών και δεν αποκλείεται να ακολουθήσει και τρίτη, αφού οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες έχουν γίνει οι τροχονόμοι των κερδοσκόπων.
Με πρόσχημα την ενεργειακή κρίση και την αύξηση των πρώτων υλών, οι μεγάλες αλυσίδες ανατιμούν όλα τα προϊόντα, ακόμη και τα ελληνικά.
Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι κάποιοι εκμεταλλεύονται τις ανατιμήσεις που προκαλεί η αύξηση των ναύλων τινάζοντας στα ύψη καταναλωτικά προϊόντα τα οποία παράγονται στην Ελλάδα και δεν επηρεάζονται από την κρίση.
Το χειρότερο από όλα είναι ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, που έπρεπε να πρωτοστατεί στη μάχη κατά της κερδοσκοπίας με καταδρομικές επιχειρήσεις κλιμακίων σε αποθήκες και μεγάλες αλυσίδες, περιορίζεται στην παραγωγή τηλεοπτικών σποτ. Προφανώς ο κ. Λιανός αντιλαμβάνεται το πρόβλημα ως καθαρά επικοινωνιακό, αφήνοντας την αγορά να αυτορυθμίζεται.
Η εξέλιξη αυτή… απορρυθμίζει τη συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο κύμα ανατιμήσεων. Κάθε εργαζόμενος χρειάζεται επιπλέον δύο μισθούς το χρόνο για να καλύψει τις ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά αγαθά και το ενεργειακό κόστος.
Τεράστιο είναι το πρόβλημα και με τα ενοίκια που έχουν αυξηθεί σε πολλές περιοχές κατά 15%.
Τα χαμηλά εισοδήματα αντιμετωπίζουν ήδη στεγαστικό πρόβλημα αφού οι αυξήσεις των ενοικίων περιλαμβάνουν ακόμη και τις λεγόμενες υποβαθμισμένες περιοχές. Κανείς πλέον δεν γνωρίζει πού θα σταματήσει το όργιο κερδοσκοπίας.
Η κυβέρνηση δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένη να αναλάβει πρωτοβουλίες ικανές να συγκρατήσουν τις τιμές τουλάχιστον στα βασικά καταναλωτικά προϊόντα.
Οι όποιες πρωτοβουλίες της περιορίζονται σε παρασκηνιακές διαβουλεύσεις με τους ιδιοκτήτες μεγάλων διατροφικών αλυσίδων και στα παρακάλια στους ιδιοκτήτες των σούπερ μάρκετ να απορροφήσουν ένα μέρος των αυξήσεων.
Σχετικά Άρθρα
Δείτε Επίσης
Μην χάνετε καμία στιγμή ενημέρωσης. Παρακολουθήστε το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Kontra Channel σε
απευθείας μετάδοση 24/7.